İnsanlık tarihinin sadık hizmetkarları

Rahmi M. Koç Müzesi, 100’ün üzerinde klasik otomobilden oluşan koleksiyonunun yanı sıra müzede sergilenen, farklı dönemlere damgasını vurmuş birçok modeldeki iş ve hizmet araçları ile ziyaretçilerine tarih kokan bir hikaye anlatıyor.

Tek farı, tek sileceğiyle triportör, ABD'de özel üretilen posta kamyonu, belediyeye hizmet veren itfaiye aracı ve daha fazlası... Türkiye'nin ilk ve tek sanayi müzesi Rahmi M. Koç Müzesi, aralarında yerli üretimlerin de bulunduğu otomobil koleksiyonunu ziyaretçileriyle buluşturmaya devam ediyor. Günümüzde eşine pek rastlanmasa da ait oldukları dönemin efsanesi olan farklı modeldeki araçlar, nostaljik ve orijinal görünümleriyle ilgi odağı olmayı sürdürüyor.
TRİPORTÖR: 1968 model, Arçelik marka... Arçelik ve İtalyan Innocenti firmasının iki ve üç tekerlekli araçlar üretmek üzere yaptığı ortaklığın ürünü bu araçların motorları ithal edilmişti ancak fiberglas kasaları ve diğer birçok parçaları Türkiye'de üretildi. Trafiğe kaydı kamyonet değil motosiklet olarak yapılan triportörler, 500 kiloya kadar yük taşıyordu.
RÖNTGEN ARACI: İskoç şirketi Albion tarafından üretilen röntgen aracı, Birinci Dünya Savaşı'nda İngiliz Ordusu tarafından en çok kullanılan şasilerden biri olan A10 kuvvetli ve güvenilir olmasıyla tanındı. 1917 model araç, savaştan sonraki yıllarda Türkiye'de bir süre kullanılıp depoya kaldırıldı. 2001'de Müze Atölyesi tarafından restore edildii.
NAKLİYE KAMYONU: Bu az bulunan benzinli kamyon, White kardeşler tarafından 1917 yılında üretildi ve kısa süre önce İngiltere'de restore edildi.
İTFAİYE ARACI: Moris Magirus ilk fabrikasını 19'uncu yüzyılda Almanya'da açtı. Bu itfaiye aracı, 27 Eylül 1922'de Almanya Frankfurt'ta yer alan Kühler Fabrikası'nda üretildi. Kroseri ahşap ve sacdan oluşan aracın, merdiveni ve su pompası sonradan ilave edildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından müzeye bağışlandı.
ÇİFT KATLI OTOBÜS: 1962 model AEC Routemaster, iki katlı... Bir dönem hem Londralılar hem de turistlerin gözdesi olan Routemaster, Kuzey-Batı ve Londra merkez güzergahında 52 numaralı hattaki otobüs olarak sergileniyor.
ÇİÇEKCİ ARABASI: Henry Ford 'T' Modeli'ni 1908'de yarattı. Bu araçtan, dünyanın ilk büyük seri imalat bantları kullanılarak toplam 15 milyon adet üretildi. C-Cab adını şöför mahallinin arka desteğinin hilal şeklinde olmasından alıyor. Müzedeki model, 1982 yapımı "The Mae West Story" filminde ve 1985 yapımı bir Broadway şovunda kullanıldı.
GEZİCİ DÜKKAN: 1926 yılında, İsviçre'de, Ford TT model kamyonların kullanımı ile başlayan Migros gezici dükkanlara bir örnek. 1930'lara ait bir Ford A'nın şasisine sahip.
TAKSİ: Landaulette Austin firması her zaman meşhur Londra taksilerinin ana üreticisi oldu. 1930-1948 yıllarında üretilen 12-4 modelinin şasisi Austin, karoseri Mann & Overton tarafından yapıldı. Müzede sergilenen otomobil, 9 Kasım 1936 yılında tescil edildi ve 1955 yılına kadar taksi, 1969 yılında restore edilinceye kadar da özel araç olarak kullanıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.