Satın aldıklarını söyle kim oldugunu söyleyeyim

Satın alma alışkanlıklarımızı gerçekten ihtiyaçlarımız mı belirliyor? Sepete attığımız her bir ürünün arkasında nasıl bir satın alma motivasyonu var? Tüketilen her ürün ve hizmet beynin rasyonel ya da duygusal süzgecinden geçiyor mu? Soruların sayısı giderek artarken tüm bu soruları cevaplayan kapsamlı bir yanıt var; sembolik tüketim... Sembolik tüketim, mal veya hizmetlerin işlevsel faydalarından ziyade tüketicilere ifade ettikleri değerler için satın alınması ve kullanılması eylemini ifade ediyor. Başka bir deyişle bu tüketim tarzı, bireylerin ürünleri yalnızca pratik amaçları için değil aynı zamanda taşıdıkları sembolik anlamlar, sosyal statü veya kimlik için satın aldıkları bir tüketici davranışı biçimi.
YAŞAM TARZINI TEMSİL EDİYOR
Sembolik tüketim, tüketim kültürü yakından tanıdığı ama rahatlıkla ulaşamadığı çok lüks markalar genellikle zenginlik, statü ve itibar ile ilişkilendiriliyor. Sembolik tüketim; sosyal normlar, kültürel değerler, reklam ve kişisel kimlik gibi çeşitli faktörlerden etkileniyor. İnsanlar, arzu ettikleri kişisel imajla uyumlu veya belirli bir sosyal gruba uyum sağlamalarına yardımcı olan ürünleri seçebiliyor. Bazı durumlarda sembolik tüketim bir aidiyet duygusu dahi yaratabiliyor veya sosyal hiyerarşileri güçlendirebiliyor. Sembolik tüketimin lüks veya pahalı ürünlerle sınırlı olmadığına dikkat etmek önemli. Çok çeşitli mal ve hizmetlere sembolik anlamlar yüklenebilir ve farklı bireyler veya topluluklar, çeşitli ürünlerle ilgili farklı yorumlara ve çağrışımlara sahip olabilir. İhtiyaçlar hiyerarşisi yıkıldı, yerine lüks bir AVM inşa edildi. Sosyal medyanın ve dijital platformların yükselişi, bireylerde çevrimiçi kendini sunma ve imaj bilinci kültürü yarattı. İnsanlar genellikle sosyal medya platformlarında dikkat, onay ve sosyal tanınma kazanmak için lüks ve statü arttırıcı ürünler sergileme arzusu beslemeye başladı. Sonuç olarak bireyler; ünlüler, etkileyiciler ve medya aracılığıyla gördükleri varlıklı yaşam tarzlarını taklit etmeye can atar hale geliyor, bu da sosyal statü elde etmenin ve istek uyandıran arzuları yerine getirmenin bir yolu olarak gösterişçi tüketimin artmasına yol açıyor. kavramı ve modern toplumdaki tüketimin rolü ile yakından bağlantılı. Birçok ürün ve markanın, temel işlevlerinin ötesine geçen sembolik anlamlar ve kültürel çağrışımlar taşıdığı aşikâr. İnsan- lar genellikle bu ürünleri kimliklerini, değerlerini ve isteklerini başkalarına iletmek veya ifade etmek için kullanıyor. Örneğin; hepimizin
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.