Yöneticinin görevi motive etmektir
Şirket sayısı arttı, rakipler çoğaldı ve kar marjları düştü. Bundan sonra ancak ürününü veya hizmetini farklılaştırabilen kuruluşlar ayakta kalabilecek. Bunun için de fark yaratacak insan kaynağını bulup istihdam etmeye ve onları sürekli motive etmeye ihtiyaç var.
Yöneticinin ilk ve en önemli görevi çalışanlarını iş görmeye ve yaratıcı olmaya hevesli hale getirmek ve hep bu ruh halinde tutmaya çalışmaktır. Peki motivasyon diye özetlediğimiz bu beceri nasıl gelişir? İşte size birkaç öneri...
ANLAMAYA ÇALIŞ: Çalışanların sahip olduğu en güçlü güdü, kendini koruma güdüsüdür. Herkes kendi güç alanı için mücadele eder. Bu yüzdendir ki yönetim kararları ve yeni uygulamalar çoğu zaman dirençle karşılanır. Burada hedef insanların kişiliklerini değil "davranışlarını" değiştirmek olmalı.
ASGARİ İHTİYAÇLAR KARŞILANIYOR MU?: Çalışanın motivasyonunu artırmak için onun en azından asgari ihtiyaçlarını karşılıyor olmanız gerek. Yeterli bir ücret, iş güvenliği ve sağlıklı iş ortamı gibi. Eğer bunlardan biri bile yoksa motivasyon sağlamanız çok zordur.
DEĞER VERİN: Çalışanlar kurumlarına sağladıkları katkının değerli olduğunu ve takdir edildiğini bilmek ister. Çalışanlar iyi bir iş yaptığında veya en azından normal görevlerini olması gerektiği gibi düzgün bir şekilde yapıyorlarsa bu durumu takdir etmekten çekinmeyin.
DİNLEYİN: Bir yönetici olarak çok sık toplantılarınız iş görüşmeleriniz veya sayehatleriniz olabilir ancak çalışanlarınıza zaman ayırmanız ve onları bire bir dinlemeniz çok önemli bir pozitif etki yaratacaktır. Onlara kendilerini ifade etme şansı verin.
AÇIK OLUN: Pek çok yönetici kendini yukarılarda, ulaşılmaz kılmaya çalışır ve temastan kaçınır oysa yönetim uzmanları bunun tam tersinin yapılması gerektiğini söylüyor. Belli zaman dilimlerinde odanızın kapısını açık tutun ve çalışanlarınızı ihtiyaç duyduklarında sizinle çekinmeden konuşabilmeleri için teşvik edin. Bu biraz da lider davranışıdır. Eğer şirket içindeki herkes en tepedeki ve en yetkili kişiyle bire bir görüşme imkanını rahatlıkla bulabiliyorsa; insanlarda aidiyet ve sahiplenme duygusu gelişir, şirket içinde dedikodu ve bilgi kirliliği sona erer, orta ve alt kademe yöneticiler de daha dikkatli olmak zorunda kalır.
BÜYÜK RESMİ GÖSTERİN: Zaman zaman çalışanlarınızı bir araya toplayıp onlara şirketin stratejik planları ve projeleri hakkında bilgi verin. Bu davranış onların kendilerini daha değerli hissetmelerini sağlar. Ayrıca her bir çalışanın yapmakta olduğu işin şirketin hedeflerine ulaşmasında ne kadar önemli olduğunu ifade edin.
İyilikle kalın
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.