Çalışan savurganlığının önüne geçilebilir mi
Avrupa'nın 15 ülkesinde perakende sektöründe yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre şirketler her yıl; 16 milyar avro müşteri hırsızlığından, 8 milyar avro çalışan hırsızlığından ve 5 milyar avro da çalışan savurganlığından kaybediyor.
Müşteri ve çalışanların kasıtlı olarak yaptıkları "çalma" fiilini bir kenara bırakacak olursak çalışan savurganlığının faturasının ne kadar ağır olduğu ortada.
Şöyle bir gözlerinizi kapatıp düşünün, "Acaba evinizde, işyerinize ait malzemeler var mı?" Kalem, silgi, dosya, makas, cetvel, fotokopi kağıdı veya başka şeyler...
Peki, şirketler bu küçük gibi görünen ama günün sonunda yekün tutan bu tip aşırmalar ve savurganlıktan kendilerini nasıl koruyacaklar. Size bir kaç önerim olacak:
SIKI BİR TAKİP: Herşeyden önce şirketinizdeki her bir departmanın işlerini aksatmadan sağlıklı bir şekilde yürütmek için ne kadar sarf malzemesine ihtiyaç duyduğunu -toleranslar tanıyarak- somut bir şekilde tespit edin. Elinizde oluşacak bu veriyi baz alarak aşırı harcama yapan departmanları mercek altına alın ve bunun sebebini bulmaya çalışın.
SORUMLU TAYİN EDİN: Her bölüm için belirlediğiniz yeterli sarf malzemesini o bölümde bir kişiye zimmetleyin. Böylelikle malzemeler vaktinden çok önce tükenirse kimin fazlaca harcama yaptığını sorup net bir cevap alabileceğiniz adres olur.
ŞİFRELER OLSUN: Özellikle ortak kullanıma açık fotokopi makineleri gibi cihazlere birer şifre koyun. Böylelikle sadece yetkili olanlar makineyi kullanabilir ayrıca kimin ne kadar kağıt çıkışı aldığını da bilmiş olursunuz. İnsanlar kendi şahsi şifreleriyle makineyi kullanmaya başladığında hareketlerinin gözlendiğini düşünecek ve çocuğunun yüzlerce sayfalık ev ödevinin çıkışını almak için başka bir yer bulmak zorunda kalacaktır.
TOPLANTI YAPIN: Çalışanlarınızı bir araya toplayıp şirketin "küçük aşırmalar", özensiz ve müsrif davranışlar yüzünden her ay ne kadar zarar ettiğini anlatın. Boşa giden bu parayla çalışanlar lehine bir takım şeyler yapılabileceğini anlatın. Bu masrafı azaltılması için departmanlara hedefler koyun. Hedefe ulaşmaları halinde onları ödüllendirin.
Sakın herkese şüpheliymiş gibi davranmayın. Bunun yerine şirketin malına sahip çıkan ve özen gösteren çalışanları takdir edin. Çalışan müsrifliğini ve aşırıcılığını tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmayabilir ancak tahammül edilebilir bir hale getirebilirsiniz en azından.
İyilikle kalın...
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.