AB dijital platformlara katı kurallar getiriyor

Avrupa Birliği (AB), Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında katı kurallara tabi olacak Avrupa'da faaliyet gösteren kullanıcı sayısı yüksek 19 dijital platformu belirledi. Söz konusu platformlar 4 ay içinde DSA kapsamındaki bütün yeni yükümlülüklere uymak zorunda kalacaklar.

AB, Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında 19 dijital platforma katı kurallar uygulamaya hazırlanıyor. AB Komisyonu tarafından yapılan açıklamada, Avrupa'da faaliyet gösteren kullanıcı sayısı yüksek olan AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok Twitter, Wikipedi, Youtube ve Zalando'nun katı kurallara tabi olacağı aktarıldı. Söz konusu platformlar 4 ay içinde DSA kapsamındaki bütün yeni yükümlülüklere uymak zorunda kalacaklar.

AB tarafından sıkı biçimde denetlenecek olan platformlar, dezenformasyonu engelleyecek, yasa dışı içeriklere karşı hızla harekete geçecek, çocukların sanal ortamda daha iyi korunmalarını sağlayacak ve risk değerlendirmesi yapacaklar.
Kurallara uymayan platformlara, küresel cirolarının yüzde 6'sına kadar para cezası kesilebilecek ve ihlallerin devam etmesi durumunda AB'deki faaliyetine son verilebilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.