İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin CHP'li Başkanı Tunç Soyer, göreve geldikten sonra seçim vaatleri arasında yer alan bazı konularla ilgili adımlar attı.
Vapur ve metroda baykuş (gece) seferlerini başlattı. Sabah 06.00-07.00 saatleri ile akşam 19.00-20.00 saatleri arasında toplu ulaşımda yüzde 50 indirim yaptı.
Gerçi seçim öncesi ulaşımı bu saatlerde "emekçiler için 1 kuruş gibi bir ücretle yapacağını" söylemişti ama öyle veya böyle bir indirim yapması da olumlu bir gelişme. Bir de bu indirim saatlerini İzmirlilerin talep ettiği gibi işe gidiş ve gelişlerin daha yoğun olduğu saatlere kaydırırsa çok iyi olur.
Soyer bir de artık şova kaçmaya başladıysa da seçim öncesi söylediği gibi makam aracı yerine bisiklet kullanmaya başladı.
Öte yandan, Alsancak'taki tarihi Elektrik Fabrikası'nı da Büyükşehir Belediyesi bünyesine kattı.
KOKU KABUSU YİNE BAŞLADI
Bunlar doğru adımlardı ama çok kolay adımlardı... Kararı verildikten sonra hemen hayata geçirilebilecek işlerdi.
Ancak, şurası bir gerçek ki, İzmir'in sorunları sadece böyle kolayca çözülebilecek meseleler değil. Çok ağır sorunları var İzmir'in...
Örneğin, şu Körfez kokusu meselesinin artık çözülmesi lazım...
Havalar biraz ısınmaya başlayınca kötü koku Halkapınar'da yine hortladı. Bu kokunun geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yaz da yine tüm İzmir'e yayılacağı çok açık.
Soyer, geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda "Körfez yüzülebilir hale gelecek.
Yapacağız, göreceksiniz" dedi ama bu işler vaatle olmuyor.
İzmirli bu vaatleri 15 yıl boyunca eski Başkan Aziz Kocaoğlu'ndan dinledi ama sonunda belediyenin Körfez'e hala kanalizasyon suyu akıtmaya devam ettiği ortaya çıktı. Umarız, Soyer bu işi söylemin ötesine taşıyacak somut adımlar atmayı başarabilir.
TRAFİK ÇİLESİ BÜYÜYOR
Diğer yandan İzmir'de trafik sorunu artık içinden çıkılmaz bir hale gelmiş durumda... Soyer, 2 yılda bu sorunu çözeceğini iddia ediyor. Ama bu iş öyle makam arabasından inip bisiklete binmek gibi kolay bir iş değil. 2 yıl çabuk geçer çözüp çözemediğini hep birlikte göreceğiz.
Kendisinden ayrıca İzmirliyi canından bezdiren otopark sıkıntısını çözmesini de bekliyoruz.
Bu arada İzmir'in en önemli ihtiyaçlarının başında kentsel dönüşüm geliyor.
Kente dışarıdan gelenler, gördükleri çarpık yapılaşma manzaralarıyla büyük bir şok yaşıyor. Eski Başkan Kocaoğlu, yıllarca "Kentsel dönüşüm projelerimiz Ankara tarafından onaylanmadı" diye mağdur edebiyatı yaptı. Ama o izinler uzun süre önce çıkmasına rağmen kentsel dönüşümde ancak bir arpa boyu yol alabildi.
Soyer de aynı hızla hareket ederse İzmir ancak 100 yılda yenilenir.
GERÇEK KARNE BUNLAR
Bir de kentin katı atık bertaraf tesisi sorunu var. İzmir'in tıbbi atıkları bile Manisa'daki tesislere götürülüyor. Türkiye'de birçok kent modern bertaraf tesisleri kazanırken İzmir yerinde saydı. İzmir'in çöpleri Çiğli Harmandalı'nda hala vahşi yöntemle depolanıyor.
Soyer, işte asıl bu sorunları çözmeli.
Soyer'in 5 yıl sonundaki karnesi bisiklete binip binmemesiyle değil kangren haline gelen sorunları çözüp çözemediğine göre belirlenecek...