Babası bir faili meçhul cinayetin kurbanı olan yazar ve şair Sabahattin Ali. Hani şu ünlü "Aldırma gönül aldırma..." şarkısının sözlerini yazan edebiyatçı.
Filiz Ali de, son yıllarda yıldızı parlayan bir yazar ve kendini ilme adamış bir öğretim üyesi.
Son günlerde basında bir "Filiz Ali" tutkusu var. Bu çorbada tuzumuz olsun dedik ve bir mini araştırma yazısı hazırladık. Keyif dolu bir pazar dileğiyle...
* * *
Prof. Filiz Ali İstanbul'da doğdu. (1937)
Ankara Devlet Konservatuvarı piyano yüksek bölümünden mezun oldu. (1958)
Fulbright bursu kazanarak Amerika Birleşik Devletleri'ne gitti. Boston'da New England Conservatory of Music, New York'ta da Mannes College of Music'de öğrenimini tamamladı. (1959-1962)
Ankara Devlet Konservatuvarı piyano ve eşlik öğretmeni. (1962-65)
İstanbul Şehir Operası ve İstanbul Devlet Opera ve Balesi korrepetitörü. (1965-70)
İstanbul Devlet Konservatuarı piyano ve eşlik öğretmeni, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü (MSÜDK) müzik tarihi, müzik estetiği ve yazarlık yöntemleri öğretmeni. (1972-2004)
Londra Üniversitesi, King's College Müzikoloji Bölümü, İleri Müzikoloji derecesi. "Advanced Musical Studies". (1985-86)
MSÜDK Müzikoloji Bölümü, Profesörlüğe atanma. (1987)
MSÜDK Müzikoloji Bölümü Başkanlığına atanma. (1990)
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü Başkanlığından emekli. (2004)
Sabancı Üniversitesi "Major Works of Classical Music" dersi öğretmeni. (2004-)
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Cemal Reşit Rey Konser Salonu kurucusu ve ilk Genel Sanat Yönetmeni. (1989-92)
TRT Ankara ve İstanbul Radyolarında müzik programı yapımcısı.
(1962-1995)
BBC Türkçe Servisi müzik programı yapımcısı. (1985-86)
Açık Radyo müzik programı yapımcısı. (2003-04)
Cumhuriyet gazetesi müzik yazarı. (1980-91)
Hürriyet gazetesi müzik yazarı. (1990-94)
Yeni Yüzyıl gazetesi müzik yazarı. (1994-98)
Radikal gazetesi müzik yazarı. (1998-2004)
Milliyet gazetesi müzik yazarı. (2006-)
Esquire, Marie-Claire, Vizyon, YK Kitaplık, Müzikoloji dergisi gibi pek çok dergide müzik yazıları, röportajlar, televizyon müzik programlarında sunuculuk, panel yöneticiliği ve röportajlar. (1980-2003)
Zagreb, Edinburgh, Salzburg, Münih, Beyrut, Leningrad, Montpellier, Niş, İstanbul, Graz, Berlin, New York, Palermo, Makrinitza, Samos, Selanik festival ve konferanslarına gazeteci olarak katılım.
(1976-2003)
Uluslararası Eskişehir Festivali müzik danışmanı. (1996-)
Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi kurucusu ve yöneticisi. (1998-)
Müzikoloji Derneği Başkanı (1998-2002)
Montevideo (Uruguay) IMC (Uluslar arası Müzik Konseyi) seminer, sempozyum ve konferanslara delege olarak katılım. (2003)
Budapeşte (Macaristan) EMC (Avrupa Müzik Konseyi) yıllık toplantısına Türkiye Müzik Konseyi temsilcisi olarak katılım. (21-24 Nisan 2005)
Malmö (İsveç) EMC yıllık toplantısına Türkiye temsilcisi olarak katılım. (Nisan 2006)
Barcelona (İspanya) EMC yıllık toplantısına Türkiye temsilcisi olarak katılım. (Nisan 2007)
Brno (Çek Cumhuriyeti) EMC yıllık toplantısı. (20-22 Nisan 2008)
Helsinki (Finlandiya) European Composers Forum toplantısına Türkiye temsilcisi olarak katılım. (1-5 Ekim, 2008)
Yayınlanmış Kitaplar:
Yayınlanmış Kitaplar:
1. Sabahattin Ali Cem Yayınevi
2. Müzik ve Müziğimizin Sorunları (1987) Cem Yayınevi
3. Dünyadan ve Türkiye'den Müzisyen Portreleri (1994) Cem Yayınevi
4. Cemal Reşit Rey (1996) Sevda ve Cenap And Müzik Vakfı Yayınları
5. Filiz Hiç Üzülmesin (1998) Sel Yayıncılık
6. Ferhunde Erkin (2000) Sevda ve Cenap And Müzik Vakfı Yayınları
7. Elektronik Müziğin Öncüsü Bülent Arel (2002) İş Bankası Yayınları
8. Mitos Diyarında Çağdaş bir Kültür Odağı/Ayvalık'tan bir Masterclass Öyküsü, (2008) Kitap Yayınevi
pazar gırgırı
pazar gırgırı
Aradaki fark neymiş
Tanınmış bir yazarın evinde toplanmış, sohbet ediyorlardı. Misafirlerden biri, orada bulunanlara kadınla ayna arasında farkın ne olduğunu sordu. Kimse cevap vermeyince, soruyu kendisi cevapladı:
"Ayna, konuşmadan yansıtır. Kadınsa, hiçbir şey yansıtmadan konuşur."
Bunun üzerine misafirlerden bir hanım, erkeğin nezaketsizliğine dayanamaz ve hemen atılır:
"Peki, ben size sorayım bu defa: Erkekle ayna arasındaki fark nedir?"
Kimse cevap vermeyince bu defa kadın konuşur:
"Ayna yontulmuştur."