Erkin Usman

Karantina ruhu şahlandı

Karantina Kulübü 1950'li yıllarda İzmir bir yana Türkiye'nin en büyük kulübüydü.
Futbol, voleybol, basketbol, atletizm, hentbol, yüzme, sutopu, masa tenisi, bisiklet, eskrim, güreş, boks ve judo tam 13 branşta F.Bahçe, G.Saray ve Beşiktaş'ı bile kıskandıracak başarılar elde etti.
Ama maalesef 2000'li yıllarda beliren semt rotasyonu ve bunun getirdiği ilgisizlik, sarı-yeşillileri, bu nadide kulübü kapanmaya kadar götürdü ama Karantinalılar birbirlerinden hiç kopmadılar.
Bu kulübün elit sporcuları, sporla, eğitimin, iş aleminin bir arada yürüyebileceğini Türkiye, hatta dünya çapında görevler yaparak herkese kanıtladılar. Eski Baro Başkanı Güneş Atabay, Prof. Dr. Uçar Asena, Prof. Dr. Arman Çağdaş, Prof. Dr. Gürhun Atabay, Prof. Dr. Altan Kayan, Prof. Dr. Gürsen Gündem ve spor basınının duayeni Gürkan Ertaç bir çırpıda sayıverdiğimiz sporcu ünlüler.
Karantinalılar kulüplerinin kuruluşunun 65. yılını EBSO'nun çatı restoranında bir araya gelerek kutladılar. Zaman tüneline girildi, anılar tazelendi, sohbet geceyarısına dek sürdü ve ortak dilekte buluşuldu: "En kısa zamanda Karantina Efsanesi için bir araya gelelim".
Geceye katılanlar: Güneş Atabay, Acar Asena, Prof. Dr. Uçar Asena, Prof. Dr.Arman Çağdaş, Prof. Dr. Gürsen Gündem, Prof. Dr. Çağ Çal, Yavuz Tunç, Günnur Atabay, Mustafa Kapancıoğlu, Alpan Çal, Kemal Egeli, Gürkan Ertaç, Rıza Saysen, Hüseyin Avcıoğlu, Gürbüz Eyibakışlı, Bülent Meriçten, Mehmet Başev, Melih Meriçten, Yücel Gündüz, Hüseyin German, Erkan Ertaç, Tayyar Kartal, Tahir Enhoş, Sermet Davas, Çelik Dinçer ve Nazmi Özcan. Karantinalıların iki efsane basketbolcu misafiri de vardı. Deplasmanlı Basketbol Ligi'nin ilk şampiyonu Altınordu'nun yıldız oyuncuları Yılmaz Vardaroğlu ile Akın Gönülşen de geceye katılarak, sporcu dostlarıyla, arkadaşlarıyla eski günleri yadettiler.
Çimen Erengezgin'in yeni kitabı, mutlaka okunmalı
Yazar, ilk kitabı Gezginname'de olduğu gibi, yeni kitabında da benzetme sanatıyla kurguların öyküleri aracılığı ile mesajlar veriyor... Yine farklı bir kişisel gelişim kitabı olan Yeşil Bisikletli Kız'da sade ve akılcı bir dil kullanıyor.
İlk kitabı Gezginname'yle farkındalık yolculuğuna adım atılmıştı; yazarın bu kitabındaysa farkındalık yolculuğunun ikinci durağı olan "yüzleşmeler ve kabullenmeler" başlığı altında birbirinden bağımsız kısa öyküler yer alıyor.
Okuyucuyu yormayan öykülerle çıkılan yolculukta kah masal diyarlarına gidiliyor; kah hayatın acı gerçeklerine...
Yapay mutlulukların insanları hızla çıkardığı zirvelerden, çarçabuk düşürdüğüne ve daha derin sorunlara neden olduğuna inanan Çimen Erengezgin, insanın önce kendisini tanıması gerektiğini vurguluyor.
Kısacası, Yeşil Bisikletli Kız, hikayeler arası paslaşmalar, bireysel ve toplumsal yüzleşmeler ve kabullenmeler içeren bir kitap.
Mutlaka okumalısınız....
laflama
Ben güzele güzel demem... Yanaktan makas, dudaktan buse... Oooo gerisi kırmızı nokta!
Strese karşı çare çıplak ayakla toprak üstünde yürümekmiş hanım. Hem ayakkabı masrafından kurtulurum. Duble kazanç olur ne dersin!
Üç yanlış bir doğruyu götürür. Üç yanlış adamı ipe götürür looo!...
Güreşçiye antrenörü taktik verir; ense yapacağına elense çeksene be adam!...
Beni Türk doktorlarına emanet edin... Hemşireleri Rus olacak ama!...
İbrahimOrmancı'dan
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.