Erkin Usman

3 bin liraya saç ektirdi, hala kel

Türkiye'de hastane, havayolu ve otel sektörlerinden hizmet alan yerli müşterilerin internette paylaştıkları şikayetler Yaşar Üniversitesi akademisyenlerinin araştırma konusu oldu. Yüzlerce şikayetin incelendiği araştırmada 'doktor nasırım için MR tetkiki istedi', 'kedim şişman çıkınca kargoya verdiler', 'odamdan kurbağa çıktı', 'otelde ordu disiplini vardı' gibi hem güldüren hem düşündüren şikayetler ortaya çıktı.
Erkekler daha şikayetçi
Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç ile Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı, Türkiye genelinde hizmet veren özel hastaneler, özel havayolu şirketleri, otel ve tatil köyü işletmelerine yönelik gerçekleştirilen binin üzerinde elektronik şikayeti inceledi. Müşterilerin şikayetlerini firma ve şirketlere iletilmesini sağlayan, 2 milyonun üzerinde üyeye sahip popüler bir web sitesinde bir yıl boyunca paylaşılan şikayetleri inceleyen erkeklerin kadınlara göre daha yüksek oranda şikayette bulunduklarını tespit etti.
Şikayetlere karşı en duyarlılar kim?
Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı, "Yaptığımız araştırmada otel ve tatil köyüne yönelik 397 şikayetin sadece 8'ine olumlu, 3'üne standart, 2'sine de müşterinin haksızlığını belirten olumsuz cevap verilmiş. Yani 384 şikayet cevapsız kalmış. Hastanelere yönelik 316 şikayetin 97'sine olumlu, 142'sine standart, 47'sine olumsuz cevap verilmiş. 30 şikayet de cevapsız kalmış. Havayollarına yönelik 299 şikayetin ise 42'sine olumlu, 100'üne standart, 65'ine olumsuz cevap verilmiş. 92 şikayet ise yanıtsız kalmış. Otellere yönelik şikayetlerin başında yiyecek-içecek, oda ve genel temizlik, havayollarına yönelik şikayetlerin başında personelin iş becerisine yönelik yetersizlikler, bagaj ve geri ödeme talepleri, hastanelere yönelik şikayetlerin başında ise soruların cevapsız bırakılması, tepkisizlik ve personel kabalığı yer alıyor. Hastaneler ve havayolu şirketleri elektronik şikayetleri değerlendirme konusunda otel işletmelerine göre çok daha başarılı. Ama her üç sektör için de bu oranın yüzde 100'lere ulaşması şart" bilgisini verdi.
Şimdi de hastane şikayetleri
Hastane, önemli teşhisi benden sakladı.
Burun ameliyatı için yapılan tahliller sonucu hepatit B taşıyıcısı olduğum ortaya çıktı. Doktorlar, "kan değerleriniz yüksek ama ameliyat olmanıza engel değil" diyerek hayatımla ilgili önemli bir hastalığı benden gizledi.
3 gün tahlil sonucu bekledim, meğer tahlillerim kaybolmuş.
Tahlil sonucum için 3 gün boyunca bekledim ve laboratuvardan aldığım cevap 'üzgünüm ama kültürünüz çalışılmamış' oldu.
Diş hekimi çocuğumu bağırarak korkuttu.
Eşim rahatsızlandı, 'tuzlu ayran verin geçer' dediler.
Saç ekiminin üzerinden 1 yıl geçti. 3 bin lira para verdim ve hala kelim.
Anneme kaba davranan doktordan şikayetçiyim.
Annemin ayak parmağını muayene eden cerrah önce annemin ayakkabısını çıkartırarak pis zemine bastırdı. Sonra ayakkabısı ile annemin ayak parmağını dürtmeye başladı ve bu parmağı alırız olur biter dedi.
Umre kafilesinde bulunan 250 kişinin zemzemleri ve hurmaları fazla ağırlık gerekçesiyle yüklenmediği için getirilmedi. Eve gelen misafirlere hurma ve zemzem yerine şeker ve bir bardak su ikram ediyoruz.
Kayıp bagajımdan 3 aydır haber yok.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.