"4+4+4" formülü yanlış
NEDEN OLMAZ?
Kısa sürede Türkçe öğrenip, İzmir Kız Lisesi'nde okuyor, ardından Hukuk Fakültesi'ni bitirip, fulbright bursuyla ABD'ye gidiyor ve yüksek lisans yaparak Türkiye'ye dönüyor.
Kısacası o müthiş bir kadın. Eğitim ve kadın hakları üzerinde en çok durduğu konulardan. Kadın haklarının da bir numaralı savunucularından. Hepimiz onun yazdığı makale ve kitapları okuyarak bilgilendik.
Ödülünü alırken yaptığı konuşmada "Dünyanın hiçbir yerinde 10 yaşındaki bir çocuk kendi kendine motive olup evinde ders çalışmaz" diyerek "4+4+4" formülüne karşı çıktı. Prof. Nermin Abadan Unat, bu formülle kesintisiz eğitimin sekteye uğrayabileceğine dikkat çekerek şunları söylüyor:
- Türkiye ile Güney Kore, kalkınma hamlesine aynı yıllarda başladılar.
- Zaman içinde Güney Kore, okullaşma ve eğitim alanında Türkiye ile farklılaştı ve ekonomik olarak da bizden farklı bir noktaya geldi. Bugün Güney Kore'de liseyi bitirmeyenlerin oranı yüzde 2. Türkiye'de ise yüzde 58.
ÇOCUK İŞÇİLER OLMASIN
- Türkiye'deki 15-24 yaş arası gençlerin yüzde 38'i eğitim alıyor, yüzde 32'si çalışıyor, geri kalan yüzde 30 gencimiz ne çalışıyor ne de okula gidiyor.
- Bütün gelişmiş ülkelerde 6-16 yaş arasındaki çocukların okula gitmesi zorunlu.
- "4+4+4" formülü getirilirse kesintisiz eğitimin sekteye uğraması söz konusu.
- Çünkü dünyanın hiçbir yerinde 10 yaşındaki bir çocuk kendi kendine motive olup da evde ders çalışmaz, çalışamaz.
- Ayrıca çocukları okuldan uzaklaştırmak ağır bir yoksunluk duygusuna yol açar. Bir çocuk için okula gidememek, arkadaş edinememek, kendini sosyal bir ortamda ifade edememek çok büyük bir yoksulluktur.
- Kız çocuklarının evde kalıp ev işi yapması ve erken yaşta evlendirilmesini istemediğimiz gibi, erkek çocuklarının da meslek edindirme gerekçesiyle çocuk işçiler olmasına gönlümüz razı değil. Hiçbirimizin de olmamalı.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.