• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
ALGI YÖNETİMİ SEZER ALTAN

ALGI YÖNETİMİ

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 21 Şubat 2017, 21:07

Algı Yönetimi şirketlerin bir ürün ve hizmeti satarken, siyasi partilerin kitleleri etkilemek ve sivil toplum kuruluşlarının kendi düşünce ve amaçlarını oluştururken bilmesi gereken en önemli unsurdur. Ülkemizin referandum sürecine girdiği bu günlerde Algı Yönetimini doğru yapanlar kazanacaktır. 1 Kasım 2016 seçim sonuçları Algı Yönetiminin ne kadar önemli olduğu konusunda bize çok önemli bilgiler vermektedir. Bir parti 5 ayda ne yaptı da oyunu 9 puan, 4.5 milyon arttırdı, bir parti ne yaptı da 5 ayda 80 milletvekilinden 40 milletvekiline düştü.
Birisi Algı Yönetimini doğru yaptı diğeri yapamadı. Bazı şirketler de benim ürünüm hizmetim çok güzel ama millet anlamadı diye dert yanıyor. O şirket millete vatandaşa söyleneceğine iletişimini ve Algı Yönetimini doğru yapsa sorun kalmayacaktı.
İletişimi yönetmek demek "Algıyı Yönetmek" demektir.
Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar. Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir.
Bu bakımdan diğer kurumsal süreçlere ayırdığınız insan, zaman finans kaynakları gibi bu alana da kaynak ayırmak zorundasınız.
Algılama yönetimi meselesi, olgunlaşmış, üzerinde geniş çevrelerce fikir birliğine ulaşılmış bir alan değil. Kimilerine göre hedef kitleleri kendi çıkarları doğrultusunda "kandırmak" ve onları kendi hedefleri doğrultusunda kullanacakları birer unsur haline getirmek amaçlı bir iletişim disiplini; kimilerine göre bir ürün, hizmet veya fikri satın alma konusunda birinci aşama olan "ikna etme" yolunda kullanılması gereken "olmazsa olmaz" tekniklerin bütünü. Benim yorumuma gelince; iletişimin beyni, atar damarı, uzuvları, yani her şeyi.
Bir şeyin gerçek olması pek o kadar önemli değildir; fakat onun gerçek olarak algılanması çok önemlidir. Henry Kissinger Hz. Mevlana'nın dediği gibi, siz ne anlatırsanız anlatın, insanlar sözlerinizi anlayabilecekleri miktarda, anlamak istedikleri ölçüde ve kendi ihtiyaçlarının karşılığı kadarıyla anlayacaklardır.
Algılama yönetimi; çeşitli yolları kullanarak, gerçekleri yansıtma, operasyon güvenliği sağlama, gerçeği gizleme ve çarpıtma, psikolojik operasyonları yönetme gibi unsurların bileşkesinden oluşur.

MEDYAYI YÖNETMEK

Algılama yönetimi aktiviteleri aşağıdakilerle sınırlı olmamakla birlikte şu hususları içermektedir:
Algılama hedefi ve mevcut durum doğrultusunda, enformasyon talebi konusunda mantık yürütmek.
Farklı enformasyon taleplerini önem sırasına göre derecelendirmek ve aralarındaki ihtilafı çözümlemek.
Karar vericiler arasında işbirliği ya da müzakere ortamı yaratarak algı oluşturma hedefinin eşzamanlı olarak yerine getirilmesini ve adaptasyonu sağlamak.
Sensör aygıtlarına ek olarak, algılama sürecini desteklemek üzere, diğer veri elde etme kaynaklarını yönetmek ( örneğin, emir- komuta sisteminde bu ek kaynaklar haber ajansları ve gözlemciler olabilir) Kapsamı genişleyen faydası artan enformasyonla oluşturulmak istenen algılamayı destekleyerek sensör dışı aksiyonları planlamak.
Yakın gelecekte meydana gelmesi muhtemel bir olayla ilgili ilk elden enformasyon sağlayabilmek için, mevcut durumla ilgili eğilimler dikkate alınarak kaynakları proaktif bir biçimde tahsis etmek ve planlamak.
Algılama yönetimi açısından en önemli konulardan biri de teknolojidir. Değişen teknolojiyi anlamak algıyı yönetmek için çok önemlidir. Mesajların iletilmesini sağlamak için medyayı yönetmek, doğru karışımı yapabilmek gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.