Marka konumlandırmada “Güre” örneği
Bayram tatilinde Güre'ye uğradım. Memleketim olması sebebiyle her fırsatta yıllarca geldim geçtim konakladım.
Güre kaplıcaları ile ünlü, deniz kenarında, Altınoluk ve Akçay arsındaki yol üzerinde olup son yıllarda yapılan turistik termal tesisleri ile dikkat çekmektedir.
Dağ deniz ve termal kaplıcaları bir arada olan dünyada ender yerlerden birisidir. Kazdağları eteklerinde Edremit körfezi kenarında konumlanmıştır. Havası oksijen oranı çok yüksek olan Kazdağları sayesinde çok temizdir.
Güre son yıllarda dünyanın en büyük zincir otel markasına ev sahipliği yaptı. Otel Ramada'nın dünyadaki ilk termal markası Güre'de açıldı. Ramada dünyanın en büyük otel zinciri WYNDHAM Woldwide grubunun en yaygın ve saygın markasıdır. Wyndham toplam 72 ülkede 7800 otelle dünya konaklama sektöründe saygın bir lider olma özelliğini devam ettirmektedir. Bu çok önemli bir avantaj, bunun çok iyi değerlendirilmesi gerekiyor. Bu yatırımın neden Güre'de yapıldığı üzerinde durulması gereken bir konudur.
Güre antik tarihe kadar uzanan geçmişiyle, özellikle binlerce yıllık kaplıcalarıyla arkeologların ve bilim adamlarının ilgisini çekmiştir.
FARK YARATMAK GEREKİR
Ama gelin görün ki deniz, dağ, yeşil, termal ve bol oksijeninin bir arada bulunduğu ender yerlerden biri olan Güre turizmden hak ettiği değeri alabiliyor mu?
Güre denince insanların aklında bu özellikleri bir arada barındıran özel bir yer algısı var mı? Marka yönetimi, iletişim ve itibar yönetimi yapılabiliyor mu?
Bu soruların hepsine üzülerek hayır cevabını veriyorum.
Globalleşen rekabette öne çıkmanın yolu tüketicinin zihninde farklılaşabilmekten geçer. Çünkü müşterilerinizin sizi tercih etmesi için neden ve nedenler sunmalısınız.
'Benim markamı eşsiz ve benzersiz kılan nedir' sorusuna yanıt vermelisiniz. Güre'li yetkililer, sivil toplum örgütleri ve turizmciler el ele verip markalaşma süreçlerini yönetmelidirler. Güre'de devre mülk satışı yapan firmaların satış stratejisi insanlarda olumsuz algı oluşturmuştur. Başarılı marka doğruları söyleyerek oluşturulur. Algı yönetimini doğru yapmalısınız.
Önemli olan kendiniz hakkında ne söylediğiniz değildir, insanların sizin hakkınızdaki düşüncelerini yönetmelisiniz.
Ne yazık ki bu satış stratejisi insanlar üzerinde çok olumsuz bir algı yaratmaktadır. Güre markasına zarar vermektedir. Güre'de aracımız kırmızı ışıkta durunca çocuklar Hattuşa firmasının broşürlerini zorla elimize tutuşturdu.
Çevremde bu günü birlik tatillerle ilgili olumsuz geribildirimler almaktayım.
TÜM KOŞULLAR MEVCUT
Güre markasının bu yanlış pazarlama taktikleri ile anılması çok üzücüdür. Yetkililer bu konuya çözüm bulmalıdır. Çevremde kimse Güre'nin bu güzelliklerinden haberdar değil.
Güre denince akla deniz, termal, yeşillik, orman, temiz hava bol oksijen ve Kazdağları gelmelidir.
Bunun üzerine kaliteli hizmet anlayışı, lüks oteller gelmelidir.
Güre'nin turizmde markalaşması ve marka kent olması için bütün koşullar mevcuttur. Doğru bir marka konumlandırması ve iletişim yönetimiyle bunu başarmak mümkündür.
Markalaşma dinamik bir süreçtir.
Bir hayat tarzı, yaşam felsefesi sunarak markalaşırsınız.
Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar. Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir.
Güre çok iyi bir marka, iletişim, algı ve itibar yönetimiyle markalaşır.
Bu konuda profesyonel destek alınmalıdır.
Son söz, siz itibarınızı yönetmezseniz rakipleriniz dezavantajlı şekilde yönetir.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.