Krizi fırsata çevirmek mümkün
Kriz olağanüstü bir durumdur. Olağan dönemin koşulları ve süreçleri ile yönetilmesi pek olanaklı değildir.
Gerçekte kriz bir süreçtir. Bu sebeple kriz yönetiminde farklı yaklaşımlar kullanılmalıdır.
Kriz yönetiminde ve dolayısıyla iletişiminde kritik nokta, yaşanan olayın bir kriz olduğunun tespitidir. Son günlerde dış güç kaynaklı yapılan operasyonlar sonucunda döviz kurunda yükselişler yaşanıyor. Bu yükselişler karşısında dövizle iş yapan ve açık pozisyondaki firmalarda sıkıntılı günler baş gösterdi. Bu günlerin geçici olduğunu bilerek bu krizi fırsata çevirmek gerekir. Kriz sırasında, iletişim faaliyetlerinin kriz yönetimine yardımcı olmak ve örgütün itibarını korumak gibi ikili bir rolü yerine getirmesi gerekmektedir.
Çünkü kriz yönetimi bir liderlik gerektirir.
EKİP ÇALIŞMASI
Kriz yönetimi bir ekip çalışmasıdır.
Kriz yönetim ekibinin örgüt içi ve örgütle iletişim içinde olan herkesle rahat anlaşabilmesi ve krize neden olan olayları daha iyi anlatabilmesi, iletişimin etkin bir biçimde kullanılmasıyla mümkün olur.
Kriz yönetiminin yüzde 99'u iletişim, yüzde1'i tekniktir. Bunu benimsediğiniz zaman her şeyi kolaylıkla çözebileceğinizi düşünüyorum. İşletmeler kriz sürecine girdiklerinde, kriz oluşum sürecini takiben yoğun bir çalışma temposu ile işletmeyi bu krizden çıkarma çabasına girerler. Bu süreç içerisinde ise hızlı karar alma ve uygulama çabasının yoğunlaşması neticesinde, krizin yanlış uygulamalarla daha da derinleştiği görülmektedir. Örgütün yönetimi, kriz yönetim becerisine sahip olmalıdır. Kriz durumu yönetimin krizine dönüşmeden, yönetim krizi yönetmelidir. Finansal kaygılarla kriz yönetilmez.
KESİN BİR YÖNTEM
Krizi önceden bütünüyle engelleyecek kesin bir yöntem yoktur. Krizle başa çıkmak, örgütler açısından etkili bir yöneticiliği ve güçlü bir yönetimi kaçınılmaz kılar.
Krize neden olan etkenlerin soğukkanlılıkla ve ciddiyetle saptanması, uzun vadede sorun çıkarmayacak düzeltici önlemlerin alınması ve gelecekte çıkması muhtemel bir krize karşı esnek, acil bir durum planının yapılması gerekir. Etkin bir kriz yönetiminin temel unsurları, en iyi ifadesini krizin Çince'deki sembollerinde bulmaktadır.
Kriz kelimesi Çince'de iki sembolü bir araya getirir: Meydan okuma ve fırsat.
Çinliler her krizin bazı fırsatları barındırdığını söyler. Halkla ilişkiler sorumlularının ve krizle mücadele ekiplerinin krizle başa çıkabilmeleri için, hem meydan okumayı hem de fırsatları değerlendirmeyi iyi bilmeleri gerekmektedir.
Zeki liderler her krizin ortasında bir fırsat olduğunu bilirler. Dakikayı yaşamaktan korkmayın. Evet, riskler olacak ama hepsi birer fırsatla birlikte gelecek.
Son söz: "Her kriz bir fırsattır."
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.