Türkiye'de zeytinin başkenti olan Akhisar önceki gün çok önemli bir organizasyona ev sahipliği yaptı; Akhisar Ticaret Borsası ile Ticaret ve Sanayi Odası'nın öncülüğünde tüm kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütlerini bir araya getirdi, Dünya Zeytin Günü'nde, "Zeytine sahip çıkın" diye haykırdı.
Ege'nin üretim ambarı Akhisar, tarih boyunca birçok kültürlerin ve medeniyetlerin önemli merkezlerinden biri oldu. Ekonomisinin bel kemiğini tarım ve tarıma dayalı sanayinin oluşturduğu Akhisar yaklaşık 830 bin dekar tarım alanına sahip... Manisa'nın merkez dahil olmak üzere, en büyük tarım arazisine sahip ilçesi konumunda. Tarımı, sanayisi, toplumsal yapısı ve etkili kimliğiyle çoktan il olmayı hak eden Akhisar, uzun yıllar tütün üretiminin başkentiydi. Ancak Tütün Eksperi olarak yıllarca görev yaptığım Akhisar'da Tekel'in özelleştirilmesi ile birlikte tütün üretimi de azaldı. Şimdi zeytin ve zeytinyağı üretiminde özellikle sofralık zeytin konusunda Türkiye'nin en önemli üretim merkezi oldu.
MARKA KENT
Her şeyden önce Akhisar marka kenttir. Kentin güçlü marka kent olması için, kurum ve kuruluşlar el ele çalışıyor. Bu amaçla Akhisar zeytinini "insanlık mirası" olarak görüyor ve bu kimliği dünya markası yapmak için gece gündüz demeden proje üretiyor. Akhisarspor futbolda önemli başarılara imza atıyor. Türkiye'de ilk defa bir ilçe takımının, Ziraat Türkiye Kupası'nı ve Süper Kupayı kazanması tarihi bir öneme sahiptir.
Marka yaratırken, öncelikle, iş yapabilecek nitelik ve kapasitede, vizyon sahibi lider yöneticiler gerekmektedir. Akhisar ve zeytinin markalaşmasının arkasında da iki vizyon sahibi lider isim var; Akhisar Ticaret Borsası Başkanı Alper Alhat ile Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Dr. Mehmet Ulusoy... Her ikisi de, her fırsatta "Yerli ve milli üretimin eseri zeytin ve zeytinyağımıza Türkiye sahip çıkmalı" çağrısı yapıyor.
14 milyon zeytin ağacıyla Türkiye'deki tüm rakiplerini geride bırakan, zeytin ve zeytinyağı kalitesiyle en üst sıraya oturan Akhisar, Dünya Zeytin Günü'nü iki gün süren görkemli bir kutlamayla taçlandırdı. Festival "Zeytine Minnet" yürüyüşüyle başladı. Zeytin sevdalılarının katıldığı korteje vatandaşlar alkışlarıyla destek verdi. Ertesi gün Taş Konak'ta düzenlenen kutlamaya ise "Zeytin ve zeytinyağında tüketiminin artırılması" talebi damga vurdu.
MİLLİ VE YERLİ ÜRÜN
Akhisar Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Alper Alhat, "Zeytin ve zeytinyağımızın bol olduğu bir sezondayız. Türkiye'nin, Türk halkının milli, yerli ürünümüze sahip çıkmasını istiyoruz" dedi.
Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Dr. Mehmet Ulusoy da üreticinin ağaçlarını "evlatları" gibi büyüttüğünü vurgulayarak "Akhisar'da zeytin aşkı başkadır. 300 bin ton ile Akhisar, ülkemizin önde gelen üretim merkezidir. Türkiye için üretiyoruz, Türk halkının yerli ve milli üretime, zeytinine sahip çıkmasını istiyoruz" dedi.
Festival çerçevesinde bir de panel düzenlendi. Etkinliğe Ayhan Sicimoğlu da verdiği konserle renk kattı. Latin All Star grubuyla Gölet Park'ta sahneye çıkan Sicimoğlu, Akhisar zeytin ve zeytinyağı için "Hastasıyım" dedi.
BOŞLUĞU AKHİSAR DOLDURDU
Türkiye'nin zeytin ve zeytinyağı konusunda en önemli markalarından birisi de Ayvalık'tır. Ayvalık Ticaret Odası tarafından bu yıl 14'üncüsü düzenlenen geleneksel Zeytin Hasat Günleri beklenilen etkiden ve mesajdan uzaktı. Dünyaca ünlü Ayvalık zeytin ve zeytinyağının kalitesine, markasına yakışan bir organizasyon gerçekleştirilememiştir. Yerel ve ulusal basında geçmiş yıllara oranla gerekli şekilde yer almamıştır. Bu yıl boşluğu yaptığı harika organizasyonla Akhisar doldurmuştur. Son söz; Marka kalite demektir, Akhisar da zeytin ve zeytinyağında kalitenin adıdır. Yeter ki sahip çıkıp dünya çapında tanınması için el ele verelim.