‘Markalaşma’, geleceğimizi şekillendirecektir...
Son günlerde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın esnaf sanatkarlara yönelik gerçekleştirdiği 'Üç ayaklı destek ve önlem paketi çalışmaları' medyaya da yansımıştır.
Buna göre, esnaf sanatkarlar için yapılacak üç ayaklı çalışmalar kapsamında, - Kesimin yurtdışında markalaşma çalışmalarına destek verilecek, - Halkbank tarafından esnaf sanatkarlara kullandırılan kredilerin etki analizleri yapılacak, - Ulaştırmadan gıdaya, giyime kadar sektörlerin analizleri yapılacaktır.
Planlanan çalışmalarda amaç, kesimin sorunlarının tespiti ve çözümü için yapılabileceklerin belirlenmesi olacaktır. Bu noktada çok önem verdiğimiz 'Esnaf Sanatkarların Markalaşması' konusuna Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın da gereken hassasiyeti göstermesi teşkilatımızca memnuniyetle karşılanmıştır. Çünkü bu yönde yapılacak çalışmalar, teknolojinin gelişmesi karşısında yeniliklere uyum güçlüğü çeken üyelerimize güç verecektir.
SEKTÖRLER BELİRLENDİ
Esnaf sanatkarların dünya pazarlarında adını duyurabilmesi için planlanan ve Kalkınma Bakanlığı'ndan onayı da alan projenin ihalesinin Nisan ayında gerçekleştirileceği açıklanmıştır.
Projeyle esnaf sanatkarların uluslararası alanda markalaşabilmesine ilişkin eğitimler verilecektir.
Ayrıca marka potansiyeli görülen ve belirli kriterleri taşıyan esnaf sanatkarlar yurtdışında ilgili bölgelere götürülerek markalaşmayı yerinde inceleyebileceklerdir.
Bakanlık markalaşma için İzmirli esnaf sanatkarların da hayli iddialı olduğu, giyim, ayakkabı, çanta, mobilyacılık, konfeksiyon ve kuyumculuk sektörlerini seçmiştir. Proje sonunda esnafa nakdi destek sunulması da gündeme gelebilecektir.
MARKALAŞMANIN ÖNEMİ
Bu gelişmeler, Türkiye'nin ihracatına büyük katkı yapan İzmirli ayakkabı, çanta, mobilya, kuyum ve konfeksiyon sektörlerindeki üyelerimiz için önemli bir şans olacaktır.
Üyelerimiz, uluslararası rakipleri ile rekabet için, hem üretimde, hem de hizmet, ticaret ve pazarlama alanlarında desteklenmelidirler.
Ürünü marka haline getirmek daha fazla önem kazanır hale gelmiştir. Sunulan hizmet veya üründe marka olabilmek, rekabette bir adım önde olma avantajını da sağlayacaktır.
Bugün Almanya, Çin gibi ülkeler küçük işletmelerinin katkısıyla, markalaşmasıyla bugünlere ulaşmışlarsa, bizler de gereken destek verildiğinde ülke ekonomisine daha fazla katkı verebileceğimize inanıyoruz.
Üyelerimizin, markalaşma konusunda önemli adımlar atabileceğinden, uluslararası pazarlarda bilinen ve tercih edilen markaları oluşturabileceğinden şüphemiz bulunmamaktadır. İzmirli esnaf sanatkarların, özellikle mermer, ayakkabı, çanta, konfeksiyon, kuyumculuk sektörlerinde gösterdikleri performans da bu görüşlerimizi doğrulamaktadır.
AHİ TERBİYESİ
Aslında kaliteli hizmet verme ve markalaşma özelliklerini esnaf sanatkarlarımız kendi özünde barındırmaktadırlar. Esnaf ve sanatkarımızın Ahilikten gelen felsefesi bugün dünya şartlarının gereklerine paralellik arz etmekte, kaliteye, tüketici haklarına özen gösteren düşünce yapısını öngörmektedir. Ahilik ticaretin ve sanatkarlığın iyi ahlakla, dürüstlükle, kaliteyle, tüketici haklarıyla sentezidir.
İşte böylesine köklü bir geçmişe sahip olan bir camianın üyeleri olarak bizler de, Ahiliğin çağdaş yorumunu yapmakta, bugün de geçerli olan temel felsefenin özünü kendimize rehber edinmekteyiz.
Geçmişten gelen geleneksel gücümüzü çağdaş bilgi ve teknolojiyle donatarak kapasitemizi en iyi noktaya taşımayı arzu ediyoruz.
Dolayısıyla düşüncelerimizi iyi kavrayan ve öngörülü tutumlarıyla esnaf sanatkarların geleceğinin şekillendirilmesine katkı koyacak projeler hazırlayan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın çalışmalarını son derece yerinde buluyor ve esnaf sanatkarlara ayrı bir hassasiyetle yaklaşan hükümetimize teşekkür ediyoruz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.