Ahmet Veli Olgundeniz

Çeşme'de Özgür'le sohbet

Uzun zamandır tanırım sevgili Özgür Ardil'i. Karaca Otel'in genel müdürlüğünü yaptığı yıllardan beri iş yaşamı ve turizm üzerine sohbetler ederiz.
Özgür, 8 yıldır genel müdürlüğünü yaptığı Karaca Otel'deki görevini bıraktıktan sonra, milli sörfçü Kaan Yiğit ile birlikte sektörde kendi kanatlarıyla uçmaya başladı. İki arkadaş, İzmir'de şık ve modern, 35 odalı bir şehir oteli olan Megapole Hotel ile Çeşme Alaçatı'daki 20 odalı Casaoliva Hotel'i işletiyor.

DANIŞMANLIK

Özgür, aynı zamanda bir turizm danışmanı. 20 yılı aşkın mesleki birikimiyle yatırımcılara akıl, fikir veriyor. Ben batıda yüz yıl önce yerleşen danışmanlık hizmetlerinin Türkiye'de çok yetersiz kaldığında şikayet ederken onun itirazı var. Türkiye'de artık işlerin iyiye gittiğini eskiden ahbap çavuş ilişkisiyle yürütülen işlerin şimdilerde daha sistemli olduğunu vurguluyor. Özellikle Avrupa Birliği sürecinden ortaya çıkan mevzuatlar ve yönetmelikler yatırımcıları mutlaka uzman bir danışmana ittiğinden bahsediyor. Tabi son yıllarda kamu görevlilerine karşı ardı ardına açılan davalar da sektörde işlerin artık daha kitabına uygun gideceğinin göstergesi.
Bu arada hızla gelişen sanal alem de turizm sektörüne büyük bir ivme kazandırmış. Oteller doluluk oranlarının büyük bir kısmını internet üzerinden yürütülen pazarlama faaliyetlerine borçlu. Artık rezervasyon yaptırmadan kalacağınız oteli ekrandan 360 derece gezmeniz, kalacağınızdan odadan, yüzme havuzuna, bahçesine kadar birebir gerçek görüntülerle incelemeniz ve müşteri yorumlarını okumanız mümkün.
SOSYAL MEDYA
Ancak internetin hizmet sektörünü zorlayıcı bir yönü de var. O da, artık memnun olmayan bir müşteri sosyal ağlar sayesinde on binlerce insana sizleri şikayet edebiliyor. Hatırlar mısınız, yabancı bir süt ürünleri markası internette yayılan bir dedikodu yüzünden satışlarında yüzde 20 kayba uğramıştı. Neredeyse tası tarağı toplayıp ülkeyi terk ediyorlardı.
Turizm şirketleri henüz farkında değil ama online itibar yönetimine şiddetle ihtiyaç duyuyorlar.
Sevgili Özgür, Alaçatı'daki sohbetimizde yeni yatırım projelerinden bahsediyor. İşler biraz daha olgunlaştığında detayları sizlerle paylaşacağım.
İleriki haftalarda otelcilikte başarılı olmanın sırlarını soracağız Özgür'e. Geniş bir röportaj planlıyoruz. "Yöneticisinden şikayet eden personel maça her zaman 1-0 mağlup başlar" diyor mesela
Son olarak bir insan aynı anda iki otel işletip, yeni projeler yapıyor ve üzerine romanlar da yazabiliyorsa burada eşi İffet, kardeşi Ömer ve oğlu Kaan'ın desteğini de gözardı etmemek gerek.
İyilikle kalın

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.