Burcu Ilgın

Hiç havalı bir son değil!

İşte yine, bir kişi daha sosyal medyada daha çok beğeni almak, daha çok tıklanmak için canından oldu. Bir kişi de ölümle boğuşuyor. Kütahyada eğlenceden dönen iki gencin direksiyon başında yaptığı kazadan söz ediyorum. Beğeni ve 'tık' uğruna yaptığı kaza bugün bizim gazetemizde sayfa manşeti oldu. Ama ne yazık! O, bunu göremedi.
"Sosyal medya öldürüyor"mu? Hayır. Bizi öldüren egolarımız. Belki de onaylanma, hatta içimizdeki çocuğun okşanma isteği!
Geçtiğimiz yıl İspanya'da yapılan bir araştırmaya göre 2008 yılından 2022 yılına kadar dünyada 379 kişi selfie çekerken hayatını kaybetmiş. 2022'den beri de bir 50 kişi ölse neredeyse 500 kişi... Bu rakam ise sadece kayıtlara geçenler.
SELFIE DÜŞMESİ İKİNCİ SIRADA!
Araştırmanın ayrıntılarına bir bakalım!
Selfie çekiminde, 100'den fazla ölümle Hindistan ilk sırada gelirken, bu ülkeyi 39 ölümle ABD, 33 ülkeyle Rusya izlemiş.
Hindistan'daki ölümlerin önemli bir kısmı, insanların vücudunu trenlerin penceresinden veya kapısından dışarı çıkarması sonucu yaşanan kazalar yüzünden. Düşmeler ise ikinci sırada... 379 ölümün 216'sı, selfie çektirirken düşmeler sonucu meydana gelmiş.
Düşmenin ardından, otomobil veya tren kazası ile boğulmalar geliyor. Bir de ateşli silahlar, elektrik çarpması ve vahşi hayvanların saldırılarıyla gelen ölümler var. Selfie çektirirken ölenlerin yüzde 41'inin 19 yaşın altında olduğu, genel olarak ölenlerin yaş ortalamasının ise 24,4 olduğu belirlenmiş.
"Bak ben ne kadar cesurum, senin yapamadığını yapıyorum" diyerek cool ya da havalı göründüğümüzü sanıyorken ölüm haberimiz hiç de havalı görünmüyor. Ailemizin, arkadaşlarımızın, sevdiklerimizin ardımızdan döktüğü gözyaşları da hiç havalı değil.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.