Filiz İçke Önal

Ölümcül virüs sosyal medyadan yayılıyor

Günümüzün en önemli halk sağlığı sorunu; sosyal medyada ölümcül bir virüs gibi hızla yayılan saçma sapan iddialar.
Bu iddiaların altını da uzun uzun dolduruyorlar kendilerince. Falanca kişiler, falanca ülkede şöyle bir deneyim yaşamış, sonra bakmışlar bu işte bir terslik var, araştırılmış... Filanca kurum şöyle bir sonuç elde etmiş, (gerçekte olmayan bir uzman, hastane, hatta üniversite adı...) aslında neden böyleymiş ve amaç neymiş?
(saçma iddia burada dillendiriliyor)...
Başlangıçta çok kişinin ikna olmasına da gerek yok. Nasıl olsa olumsuz bilgi çok hızlı yayılıyor. Kişi gönülden inandı ya, çevresini de inandırmak için canhıraş bir çalışma başlatıyor.
Kitlelerin inandırıldığı saçma iddialar da, en başta çocuklarımızın sağlığını, hatta hayatını tehdit ediyor.
Bakınız: Aşı karşıtlığı. Bilimsel dayanak yok, kanıt yok ama inanan çok... Neymiş, hastanede yüzüne bakmayan doktor, hemşire "Çocuğun aşı günü yaklaşıyor" diye telefonla arıyormuş. Nedenmiş? Çünkü para alıyorlarmış!!! Gel de ikna et.
Burada parayı alan aşı firması.
Kimden?
Devletten...
Peki devlet niye bu parayı ödüyor?
Senin çocuğun hasta olmasın diye!
Birkaç günlük bebeklerden topuk kanı alınması uygulaması var, biliyorsunuz.
Dört çok önemli hastalığın erken tanısı için ipucu veriyor.
Geçenlerde bir aile, hastanede yapılmak istenen uygulamayı reddetmiş.
Gerekçesi ne bilmek ister misiniz?
Çünkü bebeklerden alınan bu topuk kanları Amerika'ya gönderiliyormuş.
Amerika da topuk kanından bu çocukları takip edip, kaçırıyormuş!!!
'Sözün bittiği yer'den hızlıca başa dönüyorum ve "Günümüzün en önemli halk sağlığı sorunu; sosyal medya sayesinde ölümcül bir virüs gibi hızla yayılan saçma sapan iddialar" diyorum. Sağlık Bakanlığı, duruma acilen el atarak kitlelere doğrusunu anlatmalı. Yoksa bu durum, hem koruyucu hem de tedavi edici sağlık hizmetlerinde emek emek gelinen noktadan bizi çok daha gerilere götürmek üzere.
BATI ENSTİTÜSÜ'NDEN HARİKA BİR HİZMET
Sosyal medyadaki palavraları mı ciddiye almalı, yoksa alanlarında yıllarca emek verip bilgi biriktirmiş insanları mı? Tabii ki cevap belli. O zaman benden size güzel bir duyuru: Ege Üniversitesi Batı Enstitüsü, harika bir halk sağlığı hizmeti başlatmış. Yararlanmak için yapmanız gereken tek şey, telefonla arayıp kayıt yaptırmak. Örneğin çarşamba günleri 10.30 ve 12.00 arasında verilecek ve toplam 3 hafta sürecek "İnternet Bağımlılığı" konulu
aile psikoeğitimleri için kayıtlar sürüyor.
363 48 99 numaralı telefonu aradığınızda sizi Eğitim Hemşiresi Şaziye Yıldırım karşılayacak. Eğitimleri de kendisi veriyor zira. Amaç ailelere bilimin ışığında, gündelik dilden uzaklaşmadan pratik bilgiler verip, karşılaşabilecekleri olası problemlere yönelik çözümler sunmak. Üstelik hiçbir ücret de alınmıyor. Katılabilenler katılsın, diğerlerine de anlatsın...
HALKIN ÜNIVERSITESİ
Bu arada Ege Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı EGEBAM (EÜTF Hastanesi Çocuk ve Ergen Alkol Madde Bağımlılığı Araştırma Uygulama Merkezi) yıllardır alanında çok başarılı çalışmalar yapıyor. Merkezden yararlanıp yüzü yeniden gülen aile sayısı o kadar fazla ki...
EGEBAM bünyesinde hizmet vermeye başlayan Batı Enstitüsü'nün de çalışmalarıyla Ege Üniversitesi'nin "Halkın Üniversitesi" olma misyonunu sürdürmekteki kararlılığını görmek çok güzel.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.