Şebnem Bursalı

116 yıl tarihe tanıklık

Dile kolay; 116 yıl.. İnsan ömrünü aşan koskoca bir tarih bu. Osmanlı'nın Doğu Akdeniz'deki bir kıyı şehrinden, Selanik'ten ses vermeye başlayan Yeni Asır (o zamanlarki ismiyle Asır), ana vatanına ayak bastığı 1924 yılından bu yana İzmir ve Ege'nin sesi, soluğu ve gücü olmaya devam ediyor. Tam üç asra tanıklık eden Yeni Asır, bu üç asrın da arşivi ve tarihidir aynı zamanda. Sadece Ege'nin değil, Türkiye'nin ve dünyanın hafızasıdır yani.
Öncü ve yenilikçi olma niteliğini, bu topraklarda çıkmış başka hiçbir gazeteye kaptırmadı. Gazetecilik dilinden, baskı tekniklerine kadar; hem öncü hem okul oldu. Bugün, Türk basınının güçlü kalemleri ve yöneticilerinin önemli bir kısmı Yeni Asır okulu mezunudur. Yeni Asır; her zaman halka saygılı bir gazete oldu. O, yenilikçi ruhunu besleyen temel neden; halka duyduğu saygıdır.
Yeni Asır'ın bir başka ve belki de en önemli işlevi daha var; Her zaman ilkeleri olan bir gazete oldu. Selanik'te, Yunan işgal kuvvetlerine direnirken de aynı ilkeyi savundu, Cumhuriyetçi Serbest Fırka'yı desteklerken de. Demokrat Parti'ye destek verirken de aynı ilkeyi savundu: Bu ülke için iyi şeyler yapan herkesin yanında olmak; Yeni Asır'ın komplekssiz tutumudur, ilkesidir. Onun için de zaten Yeni Asır ismiyle demokratlık, özdeşleşmiştir...
YENİ ASIR SİZLERİNDİR
Geçen yılki yazımda; "Yeni Asır sizlerindir" başlığını kullanmıştım. Bugün de aynı başlığı kullanıyor ve bir ekleme yapıyorum; "Yeni Asır sizlerindir, sizlerin kalacaktır." 116 yılda gördükleri, yaşadıkları, yaptıklarıyla; sadece ve sadece okurlarına hizmeti, samimiyeti ve bağlılığını öngördü. Çağları aştı, 116. yaşını kutladı dün. Yeni Asır; sadece İzmir ve Ege'nin değil; Türkiye'nin en önemli değerlerinden biridir. Kurucularında var olan irfan, tam 116 yıldır bu gazeteyi hiç terk etmedi. Bu çınarı yöneten bir Cumhuriyet kadını olarak; başta Yeni Asır'ı kuran Abdurrahman Arif Bey olmak üzere, emeği geçen bütün büyüklerime, omuz omuza çalıştığım matbaadan dağıtıma, bölge ve haber merkezinden yazı işlerine, reklamdan idareye ve aboneye kadar bütün arkadaşlarıma, Sayın Ahmet Çalık ve Sayın Serhat Albayrak ile Turkuvaz Medya Grubu ailesinin bütün birimlerine, İGC Başkanı Atilla Sertel ve tüm yönetimine, mesajlarıyla ve çiçekleriyle bizleri yalnız bırakmayan devlet büyüklerimize ve pek tabii ki; bizi var eden okurlarımıza şükranlarımı ve teşekkürlerimi sunmayı bir borç biliyorum. Herkes emin olsun ki; biz bu tarihsel kurumu, bizden öncekiler gibi Türkiye'nin bir değeri olarak yaşatmaya ve devraldığımız bayrağı daha da yukarılara taşımaya devam edeceğiz...
Teşekkürler İzmir, teşekkürler Ege, teşekkürler Türkiye...

Ege'nin markaları

Yeni Asır olarak yıllardır İzmir Fuarı'nın her açılışına farklı bir ekonomik yayınla katkı koymaya çalışırız. Bugün kapılarını 79. kez açmaya hazırlanan İzmir Enternasyonel Fuarı (İEF) öncesinde denemediğimiz bir projeyi uygulama kararı aldık. Reklam Genel Müdürümüz Tülay Arıcan ve meslekte yarım asrı deviren üstadımız Şevket Özçelik ile bu projeyi en başta konuşurken biz çok heyecanlandık. Ege'den çıkmış yüz akı markaları, kendilerini en geniş biçimde anlatabilmelerini sağlamak amacıyla advertorial-haber-ilan tarzında düzenledik. Reklam bölümündeki tüm arkadaşlarımın heyecanlı ve özverili çalışmaları sonucunda, çok özel bir çalışma ortaya çıktı. Hepsini tek tek yakından tanımamıza rağmen Ege'nin yüz akı olmuş markaların çalışmaları ve ortaya koydukları hedeflerle gururlandık. Örnek mi; Folkart, Eylül'de İzmir'e bir ikiz kule armağan etmek üzere temel atmaya hazırlanıyor. Arkas, yine bir ilke imza attı, Türk ekonomisine yaptığı büyük katkılara Marmara-Ege-Akdeniz limanları arasında konteyner taşımacılığını ekledi. EGE-KOOP, hiç bitmeyen projelerine çok özel bir yenisini daha ekledi. Ayrancılar'daki AVM'nin mağazalarını 6 ay sıfır liraya kiralarken, Bayraklı ve Güzelbahçe'deki iki projeyi daha bitiriyor. Orkide, Türkiye'nin en büyük sıvı yağ üreticisi konumunu pekiştirmekle kalmadı, Afrika'da fabrika kurup yağ üretmeye hazırlanıyor. BMC'nin başarısının sırrı olan Ar-Ge çalışmaları güçlendi, bir dünya markası olduğunu ispatladı. ALKA, Tükiye'nin en büyük kağıt üreticisi olmakla yetinmedi, üretimini tam üç misline çıkartacak yeni bir yatırımın son hazırlığında. TÜPRAG, Uşak Kışladağ madeninin ardından İzmir Efem Çukuru'nda da altın üretmeye hazırlanıyor. Hedef: 15 yılda 107 ton altın. ESEN Plastik 80'lerde girdiği damla sulama hizmetini geliştirdi ve "tarımın geleceği burada" uyarısında bulunuyor. AYNES, ihracatta yaptığı patlamayı büyütüp, yakında ABD'ye ihracata hazırlanıyor. Batı Anadolu, inşaat sektöründe verdiği hizmetlere limanı da ekledi ve Aliağa'daki limanın tüm Egelilerin hizmetinde olduğunu açıklıyor. ORKA ise, kuru üzümdeki başarılarını sirke üretimi ve hayvancılıkta sürdürürken, 400 baş damızlık Angus sığırı yolda! İnci Holding otomotiv yan sanayiinde büyük başarılarına lojistiği de kattı. Üstelik Turquality programına girme hakkını da elde etti.
Biz de; Ege markalarının başarılarıyla gurur duyuyoruz. Özel ekimizde belli sayıdaki kuruluşa yer verebildik. Ama, bölgemizde onlar gibi daha nice başarılı kuruluşlar olduğunu bildiğimiz için, yeni örneklerde onlarla da buluşacağız. Bu başarı hikayelerini gördükçe de yarınlara ve ülkemizin geleceğine de güvenle bakıyoruz...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.