Denizli'de bir panel
Aralarında ev kadını ve değişik mesleklerden kadınların yer aldığı bir grup tarafından KAGED (Kadın Gelişim ve Kültür Derneği) de bu derneklerden biri. Anemon Oteli'nde dernek üyeleri ve eşleriyle birlikte sohbet ederken "Niye bir kadın derneğine üye olmadınız da yeni bir dernek kurdunuz?" diye soruyorum. Aslında yanıt, moderatörü olduğum panelin konusuyla da yakından ilgili. KAGED üyeleri, "İçinde yaşadığımız toplumun her sorunu bizi de ilgilendiriyor ve biz elimizden geldiğince bu topluma hizmet etmek istiyoruz" amacıyla yola çıkmışlar. Amaçları sorunlara çözüm olabilmek.
Bu amaçla "Yükselen Dünya Şehri Denizli" konferansı düzenliyorlar. Konuşmacılar, Ernst&Young Türkiye Genel Müdürü Osman Dinçbaş, İzmir Ekonomi Üniversitesi'nden Prof. Dr. Şayeste Daşer ve Denizlili iş adamı Nevzat Serin.
DENİZLİ'NİN ARTILARI
Malum, ekonomik kriz, bütün Türkiye gibi Denizli'yi de etkiliyor. Şehrin önde gelen sanayicilerinden Osman Nuri Sözkesen'in intiharının yankıları da büyük. İflasların ve intiharların artmasından endişe ediliyor. İşte KAGED üyeleri de şehri saran bu olumsuz bulutların dağılması için "markalaşmayı" konu alan paneli organize ediyorlar.
Bir zamanların tekstilin merkezi haline gelen şehirde fabrikalar kepenk kapatıyor. Ama Denizli sadece tekstil şehri değil. Mermer ve kablo üretimi de kayda değer. Aynı zamanda yaş meyve ve sebze üretimi ile jeotermal enerjiden yararlanma gündemde. Üstelik Denizli'nin Pamukkale gibi eşi benzeri bulunmayan bir değeri var.
Panele ilgi gösteren vali, belediye başkanı, ticaret ve sanayi odaları başkanları bu nedenden dolayı kötümser değil iyimser bakıyorlar yaşananlara. Vali Yavuz Erkmen, tekstilden iyi para kazanıldığı dönemlerde akıllı tekstile geçmemenin, Ar-Ge çalışmalarına para harcamamasının cezasını çektiklerini dile getiriyor. Ve hükümetin zamanında kendilerine yardımcı olmaları halinde kaybın bu kadar büyük olmayacağını söylüyor. Erkmen'e göre sorunlar büyük ama Denizli batmadı. Zaten sorun fabrikaların kapanması, yani işin olmaması, çalışamamak değil, sorun kar marjının düşmesi, yani kazanamamak.
SORUNLAR HEPİMİZİN
Denizli Ticaret Odası Başkanı Necdet Özer de jeotermal kaynakları göz önüne alarak altetrnatif sektör için çalışmalar yaptıklarını anlatıyor. Bu amaçla gittiği Hollanda'dan ayağının tozuyla dönenen başkan, Denizli'de yapılacak seracılığın Antalya'dakinden daha karlı olduğuna da dikkat çekiyor.
Aslında Denizli'nin sorunu markalaşamamak. Elindeki değerli ürünleri değeriyle satamamak. Panelin amacı da hem markalaşmanın önemine dikkat çekmek hem de nasıl marka şehir olunacağını göstermek. Konuşmalardan aklımda kalanları yarın aktarmaya çalışacağım.
KAGED'e geri dönersek, dernek yöneticilerinin önemli bir işi başardığını söylemeden geçemeyeceğim. Kadınların sadece kadınsal sorunlarla ilgilenmediğini veya kadın sorunlarının sadece kadınları ilgilendirmediğini, bugün yaşanan sorunların aslında kadın sorunlarının önemsenmemesinden kaynaklandığını göstererek, böyle bir panel düzenlemeleri ve panele tüm erkek yöneticilerinin de katılımını sağlamaları önemli bir adım.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.