Seda Kaya Güler

Türkiye'nin markası olmak istiyor

Kadın programlarının Suna Abla'sı, isminin baş harfinden oluşan SD markasını yarattı. Dumankaya'nın geniş bir yelpazede hazırladığı ürünler, İstanbul'daki mağazada ve internette satılıyor
En büyük hedefi güzellik ve bakım ürünlerinde Este Lauder, Elizabeth Arden gibi Türkiye'nin markası olmak, Body Shop, Yves Roche gibi sadece kendi ürünlerinin satıldığı mağazalar zinciri açmak

Bitki bilimi ve güzellik uzmanı olan Suna Dumankaya'yı çoğumuz televizyondan tanıyoruz. Ekrana çıktığında reytingleri yükselttiği için kadın programlarının değişmez konuğu olan Dumankaya, doğada ve evde bulunan malzemeleri kullanarak verdiği tariflerle hemen her derde deva oluyor ama o aynı zamanda bir kadın olarak var olmaya çalışarak büyük bir başarı öyküsüne imza atıyor.
LOKMAN HEKİM
Van'da doğup büyümüş Suna Dumankaya. Anne tarafı Selanik, baba tarafı Siirt'e uzanıyor. Bitki uzmanlığı da anneannesine dayanıyor. Van'a gelin giden Selanik doğumlu Fatma Öktem, kendi ailesinden öğrendiği bitkilerle ilaç yapma içini orada da sürdürmüş. Savaş ve yokluk yıllarında ilaç yokken bitkilerle ilaç yapmış, hastanede doktorlarla birlikte çalışmış. Cepheden gelen bacağı kesik, kolu kırık, vücudu yara bere içindeki askerlerin acılarını dindirecek, onları rahatlatacak merhemler sürmüş yaralarına.
Lokman Hekim diye bilinen anneanne kimseden para almazmış "Allah ilmidir" diyerek. Hediye olarak getirilen koçlar, erzaklar da yemek yapılıp konu komşuya dağıtılırmış.
Anneannesinin yanında büyüyen Suna Dumankaya, diğer ablaları evlenip gidince ona asistanlık yapmaya başlamış. Ne var ki o da erken yaşta evlendirilmiş, üstelik kendisinden 17 yaş büyük bir erkekle.
Arka arkaya üç çocuk doğurarak anne olan Dumankaya, çocuklarını yetiştirirken kendisini de yetiştirmiş ve ortaokul ve lise diplomasını evliyken almış.
MEDYAYLA TANIŞMA
Dumankaya, "Amacım çalışmak, iş kadını olmaktı. Anneannemden öğrendiklerimi de içine katarak nasıl meslek sahibi olacağımı düşünmeye başladım. Kendime, komşularıma, akrabalarıma yaptığım maskeler, cilt bakımları, makyaj herkesin çok hoşuna gidiyordu. Bunun üzerine bildiğim, duyduğum bütün kurslara yazıldım. Eğitimler aldım, özellikle kocamla gittiğim yurt dışı gezilerinde her türlü fırsatı değerlendirdim. Oradaki hızlı-yavaş bütün kurslara yazılarak seminerlere, fuarlara katıldım. Böylece hem sertifika almış oldum, hem de çevremi genişlettim" diye anlatıyor o günleri.
Güzellik merkezlerinde estetiysen olarak çalışmaya başlıyor, ardından ünlü cilt doktorları ile işbirliği yapıyor. Hepsinden de destek görüyor. O bildiklerini anlatıyor, doktorlar da onun formüllerini geliştiriyorlar.
Yazılı ve görsel basınla ilk tanışması 80'li yıllarda göğüs büyültme işlemiyle gerçekleşiyor. Silikonların sakıncasının ortaya çıktığı günlerde, doğal yöntemlerle bu soruna çözüm bulan Suna Dumankaya'ya şöhret yolu açılmaya başlıyor.
MARKA OLMAK
Bu arada ilk eşi vefat ediyor, çocuklarıyla yaşam mücadelesi veriyor ve soyadını aldığı ikinci eşiyle evleniyor. Başlarda çalışmasına pek sıcak bakmayan eşine ve kadının dışarıda çalışmasına pek alışık olmayan ailesine direniyor ve "Ben çocuklarımı kimseye muhtaç etmem, onları en iyi şekilde yetiştirmek, en iyi okullarda okutmak için çalışmam lazım" diyerek eşini ve ailesini ikna ediyor.
En büyük hedefi güzellik ve bakım ürünlerinde Este Lauder, Elizabeth Arden gibi Türkiye'nin markası olmak, Body Shop, Yves Roche gibi sadece kendi ürünlerinin satıldığı mağazalar zinciri açmak.
Bir süredir bu düşünü gerçekleştirmekle meşgul. Onun bu düşü kurmasına sebep olan da Bedrettin Dalan ve Yeditepe Üniversitesi. Mehmet Müderrisoğlu davet ediyor üniversitenin Eczacılık Fakültesine Suna Hanım'ı.
Bu tanışma güzel bir işbirliğinin başlangıcı oluyor, Suna Hanım bildiği bütün formülleri veriyor fakülteye, onlar da laboratuarlarda geliştiriyor ve SD (Suna Dumankaya) markasıyla üretiyorlar, test edilip denendikten sonra ortaya İSO belgeli, sağlık bakanlığı onaylı, C belgeli organik ürünler çıkıyor. Gece ve gündüz kremleri, masaj yağları, duş jeli, el, ayak ve vücut losyonu derken her ay 4 yeni ürün piyasaya çıkacak şekilde çalışılıyor. Sırada şampuandan saç bakım ürünlerine, güneş yağından bronzlaştırıcı kremlere kadar pek çok ürün var. Son yeniliği ise kozmetik ürünler. Rengarenk far, allık ve rujlar da reyonları süslüyor.

HER İLDE BİR MAĞAZA

Ürünler çoğalınca mağaza açmak için harekete geçiyor. İki yıl önce Caddebostan, Bağdat Caddesi üzerinde açılıyor ilk mağaza. Burada hem ürünler satılıyor, hem cilt ve vücut bakımı yapılıyor. Arzusu her ilde birer mağaza açabilmek ama kriz nedeniyle bu düş şimdilik erteleniyor.
Kızı ve oğlu en büyük yardımcısı. Anneannesinden öğrendiklerini kızına aktarıyor, ileride torunları da ona katılabilir ama o kitaplar ve SD ürünleriyle zaten o bilgiler herkese ulaşmış durumda.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.