• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
Krizlerde markalaşmanın önemi SEZER ALTAN

Krizlerde markalaşmanın önemi

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 19 Eylül 2018, 20:13

Kriz zamanları şirketlerin imtihan dönemleridir. Şirketler bu dönemlerde birçok sorun ve sıkıntıyla karşılaşır, bunları çözmeye çalışırlar.
Markalaşan şirketler bu süreçleri daha kolay atlatırlar. Çünkü diğer şirketlere göre daha az eksikleri vardır. Markalaşan şirketler, insanların alım gücü azaldığında, seçenekler arasında öne çıkar ve tercih edilirler. Bu sayede kriz dönemlerinden güçlenerek çıkarlar. Diğer şirketlerin çoğu bu süreçte ağır hasar alırken markalaşan şirketler daha önce yaptıkları çalışmaların meyvesini toplarlar. Kaliteli ürün (ya da hizmet), başarı için tek başına yeterli değildir.
Kaliteli ürün, markalaşmayla desteklendiği ölçüde başarı sağlanabilmektedir.
Markalaşmak, marka olmak bir şirketin vermesi gereken en önemli kararlardan biridir.
Şirketin geleceğine yaptığı bir yatırımdır. Aynı zamanda uzun ömürlü olmayı sağlayan faktörlerden biridir.
Pazarlamanın amacı tüketicinin dilek istek ve ihtiyaçlarını karşılamaktır.
Pazarlama faaliyetlerinin doğru yönde planlanması için tüketici davranışlarının bilinmesi gerekir. Bunun için tüketici davranışlarını analiz etmek gerekir. Marka tüketici satın alma davranışlarını etkilemek konusunda en temel etkendir.
Globalleşen rekabette öne çıkmanın yolu tüketicinin zihninde farklılaşabilmekten geçer. Çünkü müşterilerinizin sizi tercih etmesi için neden ve nedenler sunmalısınız. Benim markamı eşsiz ve benzersiz kılan nedir sorusuna yanıt vermelisiniz.

İMAJ SATIN ALINIR

Kurumsal itibarın yönetilmesi bir yaşam biçimidir. İtibar yönetimi doğru şekilde yapılmalıdır.
Markalaşamamanın nedeni; bilgi ve uzmanlığın devreye girememesidir.
Marka imajı; markaya anlam ve değer katan unsurların toplamıdır. Marka imajı söz konusu olduğunda gerçeğin kendisinden ziyade algılanması önemlidir. Tanınırlık yeterli olmayabilir markaya duyulan güven önemlidir. Başarılı marka meydana getirmek doğruyu söylemek, algı yönetimini bu yönde doğru yapabilmek üzerine kuruludur.
Önemli olan kendiniz hakkında ne söylediğiniz değil insanların sizin hakkınızdaki düşüncelerini yönetmelisiniz.
. Reklam bütçesi bir ülkenin savunma bütçesi gibidir.
Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar. Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir. Bu bakımdan diğer kurumsal süreçlere ayırdığınız insan, zaman finans kaynakları gibi bu alana da kaynak ayırmak zorundasınız.
Markalaşma dinamik bir süreçtir. Bir hayat tarzı, yaşam felsefesi sunarak markalaşırsınız. Hedef marka oluşturmak olmalıdır.
Satış başarı mıdır?
Satış sonrası sunulan hizmetler, devamlılık, marka alışkanlıkları da çok önemlidir.
Markaları tanıtmada tekrar değil, değişim, gelişim ve güvenilirlik önemlidir. Markalar müşteri sadakatine her şeyden fazla önem vermelidir.
Önemli olan farklı olmak değil nasıl farklı olduğunu gösterebilmektir. Bu da müşterilerin beklentilerinin ötesinde bir hızla kendinizi yenileyebilmek ve kalitenizle her zaman gündemde kalabilmekle mümkündür.
Marka olmak öncelikle firma ve kurum olarak marka olmaktır. Markalar değer yaklaşım ve sisteminizin kısacası "sizin" bir görüntünüz olacaktır. Görsel sunum olmazsa olmazdır.
Tüketici ürünü değil imajı satın alır. Markamızın sloganını belirleyeceğiz.
Son söz; Siz itibarınızı ve markanızı yönetmezseniz başkaları yönetir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.