Sezer Altan

Komili kültür rotasının izinde

Zeytin hasadının başladığı, Dünya Zeytin Günü'nü kutladığımız bu günlerde 'doğa, tarih, mimari ve lezzet kenti' olan, kendine özgü güzellikleri barındıran Ayvalık'tan söz etmeden de olmaz. Çünkü Ayvalık, doğası, mimarisi, yemek kültürü ve coğrafi işaretli zeytinyağı ile bir markadır.
Zeytinyağı, bu topraklar için, toplumumuzla bağdaşan çok önemli bir kültürel değeri ifade ediyor. Zeytin barışın ve zaferin simgesi. Hem kendisi hem de yağı Akdeniz diyetinin baş tacı.
Türkiye'nin en köklü markalarından biri olan Komili, 1878'de Midilli'nin Komi köyünde başlayan yolculuğuna 1923'ten bu yana Anadolu topraklarında devam ediyor. 2017 yılında Bunge Gıda bünyesine giren Komili, zeytinyağı sektöründeki liderliğini sürdürüyor.
Köklü tarihinden gelen uzmanlığıyla zeytinyağını eşsiz tadı, kokusu ve kalitesiyle tüketici ile buluşturan Komili'nin bu yıl 24. kez düzenlediği zeytin hasadı, 20-21 Kasım tarihlerinde Ayvalık'ta gerçekleştirildi.

BİR MUCİZE DEĞERİNDE
Komili Zeytin Hasadı bu yıl diğer senelerden farklı olarak doğanın insanlığa sunduğu mucize değerdeki zeytinyağının Anadolu'ya olan aidiyetinden ve yarattığı kültürden hareketle kültür rotası konseptiyle düzenlendi. 24. Komili Zeytin Hasadı'nda Beslenme & Diyet Uzmanı, Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak anıt zeytin ağaçlarının yarattığı değer ve insanlık için önemi ile iyi zeytinyağının beslenmedeki kıymetine değinirken, Yazar & Şef Ömür Akkor muhteşem yemeklerin hikayeleri eşliğinde zeytinyağının Anadolu'daki rotasının izini sürdü ve eşsiz bir deneyim sunuldu.

ANIT AĞAÇ PROJESİ
Hasat programının ikinci gününde Komili Anıt Ağaç projesi kapsamında Aktepe Zeytinyağları'nın 1100 yaşındaki anıt ağaç ziyareti gerçekleştirildi.
24. Komili Zeytin Hasadı anısına 1100 yaşın üzerindeki anıt ağacın zeytinlerinin hasadından elde edilmiş zeytinyağı katılımcılara hediye edildi.
Bunge Gıda Türkiye Ülke Lideri Turgut Yeğenağa, 24. Komili Zeytin Hasadı için hasat alanında yaptığı konuşmasında, "Geçtiğimiz sene 200 bin tonun altında olan zeytinyağı rekoltesi bu sene Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) tarafından 240 bin ton olarak açıklandı. Verimli bir yıl geçirdiğimiz için bizler de Komili Ailesi olarak çok mutluyuz. Bu veriler iklim şartları ve bakım çalışmalarıyla yükseliyor. Biz de Komili olarak yoğun bir şekilde çalışmalara devam ediyoruz. Önümüzdeki sene de rekoltenin artması için daha çok çalışmayı sürdüreceğiz" dedi.
Sürdürülebilirlik ve zeytinyağı kültürünün gelişmesi için yürüttükleri Anıt Ağaç projesini de anlatan ve bugüne kadar yaklaşık 20 milyon zeytin ağacını taradıklarını açıklayan Yeğenağa; "Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile gerçekleştirdiğimiz Anıt Ağaç projemiz kapsamında yaşlı ağaçları kayıt altına alıyoruz. 2018 yılında başlayan projemiz kapsamında şu an tescilli 81 ağacımız bulunuyor. Buna ilave olarak 227 zeytin ağacının da tescili yakında geliyor. Kanunen zeytin ağaçları kesilemiyor fakat maalesef sökülerek yerleri değiştirilebiliyor.
Projemiz kapsamında anıt ağaçlar tescillendikten sonra yerleri değiştirilemiyor ve koruma altına alınmış oluyorlar.
Bu sebeple de kültürün devamlılığı ve gelecek nesillere aktarımı açısından projenin bizim için önemi çok büyük" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.