Şehadet bizim inancımıza göre bir insan için en kutsal mertebedir. Şehitlik de sadece vatan için canını verenlere özel bir paye değildir. İnsanların yararına çalışırken hayatını yitirenler de birer şehittir, Türk olmasa da...
Japon Dr. Atsushu Miyazaki, Japon Yardım Kurtarma Derneği üyesi olarak Van'daki depreme gönüllü olarak koşmuştu.
* * *
Bu kahraman insan, 7.2 şiddetindeki büyük depremde onlarca insanı hayata döndürmüş, ortalık biraz düzelince ülkesine geri çağrılmasına karşın, "Yardım çalışmaları sona ermiş olabilir. Ancak burada bize ihtiyacı olan insanlar var. Durum böyleyken dönemeyiz, onlara ulaşmamız, yardım etmemiz gerek" diyerek gitmeyi reddetmişti. Van'da konakladığı Bayram Otel'de 5.6'lık ikinci büyük depremde Miyazaki de yıkıntılar arasında kalmış ve maalesef kurtarılamamıştı.
* * *
Biz Türkler seni hiç unutmayacağız. Seni kalbimize gömdük. Eskiden Koreliler dostumuzdu, öyle olmakta da devam ediyor. Ama artık Japonya-Türkiye arasında da depremlerin yarattığı bir yıkılmaz dostluk köprüsü kuruldu. Japonlar, asil insanlar. Van'daki depremden sonra Tokyo'daki Türkiye Büyükelçiliği'nin önündeki büyük posta-gazete kutusunu kendi paraları yenlerle tıkabasa doldurmuşlar, üzerine de bir not bırakmışlardı: "Depremin yıkıcılığını biliyor, acınızı paylaşıyoruz." Hem de sabahın köründe bu olağanüstü jesti yapmışlardı. Niye böyle davranmışlardı? Kimler yardım ettiğini kimseler görmesin, bilmesin diye... Arigato Gozaimas (Çok teşekkürler, saygılar)...
Agora Meyhanesi ve bir şairin dünyası
"Ozanlar vardır, binlerce dize, yüzlerce şiir, onlarca kitap yayımlamışlar ama bazen bir tek şiirin duvarı altında kalmışlar. Fuat Edip Baksı bestesi dillerden düşmeyen "Bir Bahar Akşamı" ile yine uzun süren gazetecilik yaşamından sonra asıl mesleği sayılan tıp alanına yönelen Onur Şenli "Agora Meyhanesi" ile ünlenmişlerdir.
Bestelenen bu şiirler, Baksı ile Şenli'nin diğer güzel şiirlerinin daha bir gür yaşamasına olanak vermemişlerdir..."
"Sana bu satırları
Bir sonbahar gecesinin
Felç olmuş köşesinden yazıyorum" dizeleri ile başlayan,
"Burası Agora Meyhanesi
Burada yaşanır aşkların
en madarası ve en divanesi" diye süren bölümün bestelenmesi ile ülkenin dört bir yanında ünlenen,
"Burası Agora Meyhanesi
Bir tek iyiliğin tüm kötülüklere
Meydan okuduğu yer
Burası Agora Meyhanesi
Burası kan tüküren
Mesut insanların dünyası" dizeleri ile sona eren Agora Meyhanesi.
Onur Şenli'den seçerek vermesini dilediğimiz şiirler arasında yoktu.
Hiç olmazsa bilinen gerçeği aşmak ve Onur Şenli'nin ozanlığını "Agora Meyhanesi" dışında anlatmak farz olmuştu.
* * *
İşte bu aşamada Okan Yüksel'den bir değerlendirme:
"İnsan düşüncesinin, yaratıcı gücünün estetik bir biçimde en yoğun yaratmalarından biridir şiir. Toplumsallık, yaratıcılık ve estetik gerektiren şiir boyutları, genişliği, derinliği vardır. Ve bunlar Şenli'de vardır.
Sancısu'da çağın sanatçısı için gerekli şeyleri yapar Onur Şenli, boyutlu şiiri ile yaşama sevincini, öz ve biçim bütünselliğinde kaynaştırarak, yalın, yapmacıksız söz dizme sanatının ustalığını gösterir. "Duydum tüm kadroları iptal artık
Gardiyanların
İşte bundan basıyorum tetiğine şiirin
ve iç sayfalarda tek sütundur bu haber"
Gazeteci Onur Şenli, Dr. Onur Şenli... Ne ki, Onur Şenli için yaşamın akışı içinde "şairlik" en önemli meslek. Ve o hep şair Onur Şenli oldu.
* * *
Ve, bugün Dıgıl salonlarında "Onur Şenli Gecesi" var.
Dıgıl salonları, Karşıyaka Metro Durağı'nın hemen yanında.
fıkra
Geçim dünyası
Delikanlı evlenmeye karar vermişti ama her dar gelirli gibi o da müthiş korku ve endişe içindeydi.
"Bak sevgilim..." dedi ve ekledi:
"Şimididen söyleyiyim de, sonra söylemedi demeyesin. Ayda elime geçen para topu topu 1500 lira. Ne bir kuruş eksik, ne de fazla. Bu kadar parayla bir ay idare edebilir misin? Onu merak ediyorum."
Genç kız delikanlıya usulcu sokularak cevap verdi:
"Ben idare etmesine ederim ama sen ne yapacaksın?"