Temizlik, okuma alışkanlığı, geleneklere bağlılık, çalışkanlık, saygı gibi pek çok değerle anılan Japonlar, hem kültürleriyle hem de teknolojide geldikleri seviye ile dünyanın gözdesi. Fakat kültürel kodları, toplum kuralları, gelenek ve göreneklerini eksiksiz yerine getirmek öyle her baba yiğidin harcı değil. Yıllardır geleneklerine bağlı bir yaşam süren bu toplum da sosyal medyanın yaygın kullanımıyla rayından çıkmış gibi görünüyor.
Japonya'da yaygın olan döner bant restoranlarında suşi ürünleri, döner bir bantın üzerinde servis ediliyor. Bant kenarındaki masalara oturan müşteriler dönen suşilerden istediklerini self servis yöntemiyle kendileri alabiliyor (du)!
RESTORAN KAPATTIRMIŞ
Ancak kültürel olarak temizliğin son derece katı kurallarla uygulandığı ülkede Şubat ayında başlayan ve giderek artan 'suşi terörü' şakaları restoran sektörünü krizin eşiğine getirmiş. Bazı kişilerin self-servis suşi restoranlarında döner bantta sunulan suşiyi yalayıp geri koyması, bir başkasının zencefil turşusu kavanozuna sigara izmariti koyması gibi şakaların videoları sosyal medyada viral olmuş. Bu tür videoların giderek artması restoranları tedbir almaya zorlamış ve bazı döner bant suşi restoranları ise sırf bu sebeple kapatma kararı aldıklarını duyurmuş. Ülkedeki bir restoran zinciri yaptığı basın açıklamasında bölge polisinin kendi restoranlarında gerçekleşen şakalara karışan 3 kişiyi gözaltına aldığını, müşterileri için güvene dayalı hizmetlerini baltalayan eylemlerin suç olduğunu vurgulamış.
Ünlü halk ozanımız Köroğlu'nun dediği gibi silah icat oldu mertlik bozuldu. Japonlara da sosyal medya hiç yaramamış