'Tarım Gazeteciliği', tarım ve gıdanın bütün dünyada artan önemiyle birlikte gelişiyor ve güçleniyor. Artık tarım ekonomisi, gıda sektörü, kırsal kalkınma, kooperatifçilik, gıda güvenliği, tarımsal mekanizasyon, tarımsal inovasyon ve yeni teknolojiler, tarımsal ormancılık, üretici - tüketici ilişkileri ve tüketici farkındalığı gibi alanlarda tarım gazeteciliği söz sahibi haline geldi. Tabii bu olgu daha çok dünyanın geneli için geçerli. Türkiye'de henüz bu düzeyde değiliz ama hızla yol alıyoruz.
TARIMDA DIŞ İLİŞKİLER
Uluslararası Tarım Gazetecileri Federasyonu (IFAJ) 62 ülkede tarım ve gıda medyasını temsil ediyor ve gerçekten çok etkin çalışmalar yürütüyor. Türkiye'de ise Tarım Gazetecileri ve Yazarları Derneği (TAGYAD), 2012 yılında Ankara'da kurulduktan sonra 2015'te IFAJ'a üye olarak, yurt içi faaliyetlerinin yanı sıra yurt dışı projelere de ağırlık vermeye başladı. Son altı yıl içinde ve IFAJ iş birliğiyle 5'inci uluslararası etkinliğini geçtiğimiz hafta Antalya'da gerçekleştiren TAGYAD 16 ülkeden 23 tarım gazetecisini ağırladı. Aynı günlerde yine Antalya'da düzenlenen Uluslararası GROWTECH Tarım Fuarı'nın büyük destek verdiği basın turu iki tam gün süren çok yoğun bir programa sahne oldu. Tohumculuktan çiçekçiliğe, tarımsal mekanizasyon ve seracılıktan, meyve ve sebze ihracatına kadar farklı konularda yapılan toplantı ve sunumları büyük bir ilgiyle izleyen yabancı gazeteciler böylece gerek Türk tarım ve gıda sektörü gerekse Antalya'nın tarımsal potansiyeli hakkında geniş bilgi edindiler.
BÜYÜK DESTEK VERİLDİ
TAGYAD'ın, IFAJ ile birlikte düzenlediği basın turuna sadece GROWTECH değil çok sayıda kurum ve kuruluş destek verdi. Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM), Türk Tarım Alet ve Makina İmalatçıları Birliği (TARMAKBİR), Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği (TAB), Antalya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü (BATEM), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), Antalya Ticaret Borsası, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB), Antalya Teknokent AŞ, Türkiye Tohum Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (TSÜAB), TARİŞ Pamuk Birliği, TARİŞ Üzüm Birliği, Yüksel Tohum AŞ, Osman Akça Tarım Ürünleri AŞ ve Alhatoğlu Zeytinyağları'nın yaptığı katkıların boşa gitmediğini vurgulamak isterim. Çünkü uluslararası tarım gazetecileri, daha önce yapılan etkinliklerden sonra olduğu gibi, Antalya'dan çok memnun ayrıldılar.
YURTDIŞI İLİŞKİLER
Son olarak, özellikle teşekkürü hak eden isimlerden bahsetmek isterim. Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar (TAGEM) Genel Müdürü Dr. Nevzat Birişik, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Başkanı Ümit Mirza Çavuşoğlu ve Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Orhan Özçatalbaş'ın organizasyonun başarısında kişisel katkıları büyük oldu. Son söz; her alanda olduğu üzere tarım ve gıda sektörünün de dışa açılmasında medya ilişkileri ihmal edilmeyecek kadar önem taşıyor. Bu ilişkileri çok daha fazla geliştirmek, tarım ve gıda sektörünü dış dünyaya en etkin şekilde anlatmakta büyük fayda var.