• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
Performans yönetimi ve organizasyonlar SEZER ALTAN

Performans yönetimi ve organizasyonlar

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 02 Temmuz 2019, 23:02

Globalleşen pazarlar, kısalan ürün yaşam evreleri, giderek artan teknolojik değişim hızı, organizasyonları ve dolayısıyla çalışanları zorlamaktadır.
Pazarda kalabilmek için her gün daha hızlı olmak; daha kaliteli ve ucuz ürün ve hizmetleri sunmak gerekiyor. Çok sayıdaki paydaşını mutlu etmek zorunda olan organizasyonlar, her gün farklı ve iyi olmak için çaba gösteriyorlar.
Hemen her organizasyon, pazardaki potansiyeline tam olarak ulaşabilmek ve rekabetçi üstünlük kazanmak için özellikle insan kaynaklarını çok etkili kullanması gerektiğini bilmektedir. Ancak, bu organizasyonların çoğu, çalışanların performansını yeterli düzeye çıkarma konusunda sorunlar yaşamaktadır.

PERSONEL AVANTAJ SAĞLAR

Çalışanların performansını arttırmak için onları iyi tanımak, sorunlarını anlamak, etkili yaklaşımlarla bu sorunları çözmek gerekir. Ayrıca performanslarını yönetmek geliştirmek için değerlendirmek ve ödüllendirmek lazım.
Günümüzde örgütler, yoğun rekabet ortamı içindedir. Örgütlerin rekabet üstünlüğü sağlaması insan kaynaklarının gelişimine bağlıdır ve yöneticilerle birlikte tüm çalışanların belirli bir standardın üzerinde başarı göstermesi gerekmektedir. Çalışanların gelişimi ve üstün performansı için iyi bir performans yönetimi sistemine ihtiyaç vardır.
Örgütler için yaşamsal bir öneme sahip performans yönetimi uygulamaları sayesinde çalışanların yeteneklerinin tanınması, eğitim ihtiyacının belirlenmesi, çalışmaların yeterince değerlendirilmesi mümkün olacak ve çalışan performansı bundan olumlu etkilenecektir.
İş yaşamında bireyin performansının değerlendirilmesi diğer bir deyişle fiziksel ve düşünsel emeğinin ölçümü, her zaman öncelikli konu olmuştur. İşletmelere rekabet avantajı sağlayan unsurların başında çalışanları gelmektedir. Dolayısıyla çalışanlar ve işletmeye ilişkin kararların doğru ve zamanında verilebilmesi için, iyi bir performans yönetimi sistemine ihtiyaç vardır. Örneğin, Türkiye'de kamu kurumlarında performans yönetimi sisteminin niteliğinin yükseltilmesi gerektiği, 10. Kalkınma Planında (2014- 2018) belirtilmiş.

PAZAR VE MÜŞTERİ MERKEZLİ

Performans değerlendirme, bir çalışanın işini ne kadar iyi yaptığına ilişkin örgütsel bilgi toplama sürecidir (Waxin ve Bateman, 2009). Çalışanların görev başındaki performanslarına değer biçip desteklemek için kullanılan bir süreçtir. Performans değerlendirme, çalışanlarla birlikte belirlenen hedeflere dayanan performans yönetimi sisteminin bir parçasıdır. İşletmeler, örgütsel hedeflere ulaşmak ve rekabet avantajı elde etmek için insan kaynağının performansını belirlemeli ve geliştirmelidir. Yöneticilerin çalışanlarını gözlemleyip, onlar hakkında fikir sahibi olması, çalışanlara ilişkin örgütsel kararların adil biçimde verilebilmesi için yeterli değildir. Çünkü işletmelerde biçimsel ve sistematik performans değerlendirme sistemlerine her zaman ihtiyaç vardır. Etkili performans değerlendirme sistemlerinin kurulması ve yürütülmesi başta yöneticiler olmak üzere insan kaynakları departmanları ve değerlendirilenlerin sorumluluklarını yerine getirmesine bağlıdır. Dolayısıyla insan kaynakları yönetiminde önemli bir yeri olan performans yönetimi sistemi kavramı tarihsel süreç, amaç ve temel unsurları bakımından incelenmiştir.
Son söz; Pazarlamanın ana amacı talep yönetimi, yani talebin düzeyi, zamanlaması ve bileşimini yönetmek için gereken becerilerdir. Modern pazarlamanın en temel katkısı, şirketlerin kendi organizasyonlarını ürün merkezli olmaktan pazar ve müşteri merkezli olmaya yöneltmesidir. Pazarlama Gurusu Philip Kotler

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.