• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
Tekel ürünü satanlar için son tarih 30 Mart ZEKERİYA MUTLU

Tekel ürünü satanlar için son tarih 30 Mart

zekeriya.mutlu@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 28 Mart 2012, 19:09
Kamuoyunda Tekel ruhsatı olarak bilinen TAPDK Satış Belgesi'nin, süre uzatım işlemlerinin her yıl yenilenmesi gerekmektedir.
Tekel ürünü satan üyelerimiz, 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren süre uzatım işlemlerini yaptırmaya başlamışlardır. Süre uzatım işlemleri için tanınan süre ise 30 Mart 2012 Cuma günü sona erecektir.
TAPDK satış belgesine sahip olan üyelerimizin, harç yatırmadan ve işlemlere başlamadan önce bağlı bulundukları odaya müracaat etmeleri menfaatleri icabı olacaktır. Çünkü süre uzatım işlemleri bu yıl biraz daha farklı yapılmaktadır. Üyelerimizin oldukça zamanını alan yeni sistem ayrıca işlemlerde hata payını da artırmıştır.

SÜREÇ NASIL İŞLİYOR?
Yeni sisteme göre, TAPDK Satış Belgesi üzerinde, yapılan süre uzatım işleminin görünmesi gerekmektedir.
Üyelerimiz süre uzatım işlemini gerçekleştirmek için;
- TAPDK Satış Belgesi'nin aslını,
- İşyeri Açma Ruhsatının aslını,
- Yatırdığı harcın banka dekontunu bağlı bulunduğu odaya getirmelidir.
Bu evraklara ilgili odalarda TAPDK kaşesi ve oda kaşesi vurulmaktadır. Ayrıca bu seneden itibaren belgeyi bir de yetkili personelin imzalaması gerekmektedir.
Üye tarafından odaya iletilen belgelerdeki bilgiler, TAPDK kurumunun sistemine işlenmektedir.

SIKINTI YARATIYOR

Öte yandan Ziraat Bankası'nın süre uzatım için gereken harçları şube içinden saat 15.00'ten sonra kabul etmesi üyelerimizi sıkıntıya sokmaktadır. Çünkü bu durum mesai bitimine kadar çok kısa bir süre içinde harçların yatırılmasını gerektirmektedir.
Saat 15.00'ten önce ise üyelerimiz sadece ATM'lerden harcını yatırabilmektedirler. Ancak bu kez de ATM'ler kanalıyla yapılan işlemlerde hata payının arttığı görülmektedir. Yanlış yatırılan harçlar ise ancak Ankara'dan, TAPDK kurumuna başvurularak geri alınabilmektedir.
Netice itibarıyla, ileride mağdur olmamaları için üyelerimizin vakit geçirmeden bağlı bulundukları odaya müracaat etmeleri gerekmektedir.
Süre uzatım işlemleri yarın akşam sona erecektir. Tekel ürünü satan üyelerimiz, işlemlerinin doğru ve hızlı bir şekilde çözülmesi için bağlı oldukları odaların rehberliğinden yararlanmalıdırlar.

SORU--CEVAP

Murat Şengüven (Buca): 2009 yılına kadar oto boyama işinde bir işletmede maaşlı olarak çalıştım. Oto boya mesleği üzerine ustalık belgesine sahibim. Son yıllarda ise başka bir meslek dalında sigortalı olarak çalıştım. Önümüzdeki ay oto boya üzerine kendi işyerimi açmak istiyorum. Önceden oto boyama mesleği üzerine aldığım ustalık belgesi geçerli midir?
Cevap: Vergi, sicil ve oda kaydı gibi resmi işlemlerinizi tamamlayarak işyerinizi açabilirsiniz. Önceden aldığınız ustalık belgeniz geçerlidir.

Cemal Özdeker (Manisa): Karşıyaka'da bulunan pastanemi kapatıp, Manisa'da bir lokanta açıyorum. Sicil işlemleri için neler yapmam gerekiyor?
Cevap: İzmir'deki maliyeden ve bağlı bulunduğunuz odadan alacağınız kapanış belgesi ile şahsınızın veya vekalet verdiğiniz bir vekilinizin İzmir Esnaf Sicil Müdürlüğü'ne müracaat ederek gerekli resmi harçları ödemesi gerekmektedir.
Bu şekilde İzmir'de çalıştırdığınız pastane ile ilgili kapanış işlemleriniz tamamlanmış olacaktır. Daha sonra Manisa'da açtığınız lokanta'nın kaydı için, Manisa Esnaf Sicil Müdürlüğü'ne başvurmanız gerekmektedir.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.